Avatar billede alexj Nybegynder
25. september 2003 - 19:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scanning af tekst

Findes der et program, hvor man kan scanne en tekst og sætte teksten ind i Word og derefter også kan redigere og skrive i teksten?
Avatar billede jkrons Professor
25. september 2003 - 19:28 #1
Ja, flere. Fx Omnipage
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2003 - 20:05 #2
Der hører som regel et ocr program med scanneren. Man vælger så, at det skal være text til at editere, der scannes, og der er som regel også mulighed for at vælge dansk i sproget.
Hvor og hvordan det vælges er dog forskelligt fra scanner til scanner.
Avatar billede x-lars Novice
29. september 2003 - 21:34 #3
Programmet FineReader fra Abbyy kan du måske være heldig at finde et gratis download af - ellers findes det tit på CD'en  foran på computerblade. Det er et hamrende godt program - også bedre en OmniPage.