Avatar billede iq150 Nybegynder
25. september 2003 - 18:24 Der er 3 kommentarer

Asus a7n8x deluxe køre/køre ikke 400 MHz ddr ram??

Jeg købte for en md. tid siden det ovennævnte bundkort, og isatte 256 MB ddr 333 (400 MHz) ram...
med en ram hastighed på de 400 MHz køre skidtet upåklagelig med alt software (office, a-cad osv) hvilket det skulle... MEN såsnart jeg starter et 3D spil (har ingen 2D) går der 10-15 min, så går pc'en ned... dette undre mig helt vildt, for såsnart jeg sætter ram-hastigheden ned til 200 MHz køre også spillene upåklagelig.
Så hvorfor kan alt software køre med 200 MHz ram-hastighed, og kun mine "kedelige" programmer med 400 MHz ram-hastighed????

A7N8X, G-force FX 5200 (128 MB ram), 256 MB (400 MHz) ram, T-Bird 1000 MHz CPU
Avatar billede iq150 Nybegynder
25. september 2003 - 18:49 #1
rammen er selvfølgelig PC3200 (400 MHz), og ikke noget med ddr 333 :-))
Avatar billede asusfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:43 #2
Hmm, jeg tror du skal købe noget kvalitets ram, jeg har haft lignende problemer på et Soltek SL75-FRN2-L motherboard. Jeg kørte godt nok Dual channel på den, det virkede af hoc til. Jeg købte så org. Samsung ram, og det funkede bare (men var på det tidspunkt også dyrt :( ). Jeg mener også at have hørt at der er noget om at fsb + ram hastighed skal være ens, men jeg tror det er forskelligt fra board til board.
Avatar billede iq150 Nybegynder
24. oktober 2003 - 07:16 #3
Takker for svaret, det er der kæmpe dyre samsung skide, jeg har i for det var blandt det eneste asus havde testet bundkortet med i sin tid, og sagde duede ( så uha blev jeg skuffet) nej ok, må være FSB/ram hastigheden, jeg skal have kikket lidt mere på :-)....
finder lige ud af det her point-værk, så kommer de