Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 17:58 Der er 14 kommentarer

Updatere bios

Min bios på min anden comp. er fra 1998 så jeg ville gerne opdatere den! men jeg ved desværre ikke en hat om det! nogen der kan hjælpe? på forhånd tak! :D
Avatar billede ird Praktikant
25. september 2003 - 18:01 #1
hvorfor opdatere hvis din pc køre ok!

Du risikere bare din pc går til...

Vær sikker på hvad du gør inden du begynder med dette! Kender utallige ex. på det er gået galt!

Just my 2 cent :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2003 - 18:01 #2
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Hent Aida, find bundkortproducent, navn og type på bundkortet, samt hvilken type din BIOS er, Award, AMI eller noget helt tredie.
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 18:03 #3
jeg er begyndt at interessere mig for oc. så det er min prøve maskine! og det ville være nice med opdateret bios. er det da voldsomt svært??
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 18:03 #4
award
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2003 - 18:04 #5
Nej, men der er en risiko for at det kikser, det betyder som regel Farvel bundkort.
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 18:06 #6
jeg har aida! award modular bios v4,51PG motherbordnavn: MSI MS-6119.. er der andet du skal vide?
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 18:10 #7
er chancen for at det kikser stor? hvad kan gå galt? jeg ved som sagt ik så meget om det der bios halløj!
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2003 - 18:12 #8
Hvis du bruger en spritny diskette, du ikke får strømafbrydelse eller selv afbryder processen, og det er den rigtige BIOS er risikoen minimal.*S*
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 18:16 #9
ok. men kan du hjælpe mig med at finde den rigtige? hvad sker hvis det er den forkerte? farvel motherboard?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2003 - 18:17 #10
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=105
Umiddelbart vil jeg tro det er Nr.2 du skal bruge.

Hent .exe filen ned, jeg gør det samme, og jeg skal nok guide dig igennem.
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 18:19 #11
jeg har en bios "identifire" den siger følgende: Program:  Unicore BIOS Wizard Version 3.21
Program:  eSupport.com BIOS Detect v1.2 July 21, 2003
BIOS Date: 02/12/98
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID:  02/12/98-i440BX-W977-2A69KM4AC-00
OEM Sign-On: W6119MS V1.2 061698
Chipset:  Intel 440BX/ZX rev 2
Superio:  Winbond 977TF rev 0 found at port 3F0h
OS:        Microsoft Windows 98  Version: 4.10.1998
CPU Type:  Pentium II
CPU Speed: 350 Mhz
CPU Max:  400 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 128 MB
Memory Maximum: 96 MB
Memory Slot 01: 64 MB
Memory Slot 02: 64 MB
Memory Slot 03: 0 MB

eSupport.com, Inc.
1-800-800-BIOS (2467)
www.esupport.com
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2003 - 18:53 #12
http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/w6119s2a.exe
Det skulle være den rigtige, hent den og kør exe filen, den bliver udpakket, der er en Readme.txt, læs den nøje igennem.
Du skal bruge en DOS bootdiskette, lav en i ren DOS med kommandoen Format A:/s
Brug en ny diskette, eller en du stoler 100% på.
Prøv om maskinen kan boote, CDrom osv er hamrende ligegyldigt, bare du får en A:\>
På denne diskette kopierer du alle de filer over, du pakkede ud fra den .exe fil du hentede hos MSI, slukker HELT for den PC der skal flashes, sætter disketten i og tænder igen, så går det helt af sig selv.
Hvis det ikke vil, så spørger du bare igen, og husk:
Du må under INGEN omstændigheder afbryde selve flashingen.
Avatar billede kokain- Nybegynder
25. september 2003 - 19:05 #13
ok. men er du online senere eller i morgen ved samme tid?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2003 - 19:07 #14
Ja, til begge dele.*S*
Vi kan tage det over ICQ, hvis du vil, vejledningen er lavet så det er der ikke noget forkert i i henhold til reglerne.*S*
Eller Messenger fromsej@hotmail.com