Avatar billede mrcorex Nybegynder
28. december 2000 - 21:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mysql data-placering

Hvad skal jeg gøre for at mine mysql-data skal placereres et andet sted end default?

Og, hvis det er muligt, kan jeg bestemme hvor de enkelte databaser skal placeres?
Avatar billede driften.dk Nybegynder
30. december 2000 - 12:45 #1
Du har 2 muligheder (begge virker).

Hvis MySQL ligger i /opt/mysql, vil data default ligge i /opt/mysql/var, hvilket normalt ikke er særlig hensigtsmæssigt.

1) Hvis du har kildekoden, kan du kompilere den om til at have en anden default data destination.
Prøv at køre ./configure --help og find den rette option til dette.

2) Brug et symbolsk like og lad /opt/mysql/var pege på en bedre destination.

At skille databaser ad, kan kun lade sig gøre med symbolske links, så vidt jeg ved (og har prøvet).

Måden er, at du
1) opretter de databaser, du har brug for
2) Laver data-kataloger til de enkelte databaser.
3) Lukker MySQL ned.
4) Flytter databaserne de respektive steder hen.
5) Laver symbolske links under /opt/mysql/var (eller hvor mysql har sit default) til de nye placeringer.
6) Start MySQL igen og check, at du kan nå baserne.

Det gode ved MySQL i denne forbindelse er, at hver database reelt bare er et directory.

Mvh Driften
Avatar billede mrcorex Nybegynder
30. december 2000 - 14:35 #2
Klart og præcist.
Tak for hjælpen!!!!