Avatar billede 4b4 Nybegynder
25. september 2003 - 15:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af router

Vi står og skal bruge en router.

Vi har 4 computere som skal kobles op.

Mærke / pris? (Vi regner med en udgift på ikke mere end 400-500 kr)..

Hvad kan i anbefale ?? Grund osv.. ?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
25. september 2003 - 15:13 #1
Det skal siges at det skal bruges til et STOFANET abb. så jeg ved ikke hvordan man normalt gør det.. antenne kabel direkte i routeren, el. først i modem og så over i router.. hjælp! *tude*
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
25. september 2003 - 16:05 #2
D-link har en router med indbygget 4-ports switch (det er den du kobler maskinerne i), DI-604 set på edbpriser.dk til 349,- kr.

Den skulle kunne klare problemet. Den har desuden en indbygget DHCP-server, så I ikke får problemer med at få tildelt ip-adresser til de computere, der kobles på. Med en yderligere hub kan der jo sagtens kobles flere maskiner til.
(Hvad DHCP er må du få i et andet spørgsmål;-), det er sikkert også besvaret her tidligere)

Men med det prisniveau får I altså ikke meget for pengene...
Avatar billede 4b4 Nybegynder
25. september 2003 - 16:29 #3
Vi skal bare kunne dele vores internet.. that's it! :)

den her: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597895 ?
Avatar billede advize Nybegynder
25. september 2003 - 19:06 #4
Kan klart anbefale DI-604. Jeg har aldrig oplevet nogen som helst form for problemer!! Og kanon produkt til en kanon pris!
Avatar billede 4b4 Nybegynder
25. september 2003 - 19:22 #5
Kan den køre direkte på stofanet .. dvs. antenne kabel ind i routeren.. el. skal man koble modemmet over i routeren.. og hvad med opsætning.. ?? (mange mange spørgsmål :))
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. september 2003 - 12:45 #6
Nej, den skal tilkobles kabelmodemmet, men så er der også fri adgang for alle på netværket.

Og det er måske nok en god ide at have en netværkskyndig i baghånden til at hjælpe med installationen. Men hvis ikke der opstår specielle problemer burde der ikke være mange ben i det.
  Opsætningen er sikkert ikke særlig avanceret, prøv eventuelt at kigge i en af de små billige edbhæfter fra forlaget IDG, der er vist også et om neværk. Den kan i hvert fald forklare begreberne for dig, så du forstår lidt mere af opsætningen af routeren. Men det er lidt for stor en mundfuld at skulle forklare dig alt om netværk her...
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
29. september 2003 - 09:06 #7
Hvad med at tildele dine point, så sprøgsmålet kan lukkes?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
29. september 2003 - 18:34 #8
Hvad med at smide et svar ?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
29. september 2003 - 19:15 #9
Har du ikke fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
29. september 2003 - 19:23 #10
Jow.. men du havde ikke smidt et svar/
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
29. september 2003 - 19:28 #11
Beklager, men det har jeg vel nu?  ;-)