Avatar billede trane_frisk Nybegynder
28. december 2000 - 19:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet i Windows ME

Hej

Jeg har før spurgt om dette, men kom åbenbart til at acceptere svaret selvom jeg kun havde fået et jeg ikke kunne bruge!?

Jeg har et problem med deling af internet på min Windows ME-computer. Jeg har før gjort det ved hjælp af \"Guiden Hjemmenetværk\" som ligger under Kommunikation i Tilbehør, hvor det virkede fint. Men jeg kan ikke længere få det til at du.

Den anden computer som skal \"låne\" nettet finder simpelthen ingen sider når man går ind i Internet Explorer. Er der nogen der har et forslag?

Mvh
Trane_frisk
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. december 2000 - 19:45 #1
Prøv at kører winipcfg hvis det er en Me/98 maskine 2000/nt hedder ipconfig.... Se efter om den har en default gateway
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
28. december 2000 - 19:50 #2
det har den ikke. altså den SKAL DELE internettet.
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
28. december 2000 - 19:52 #3
skal jeg have det? hvis, hvordan får jeg det?
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. december 2000 - 19:55 #4
Du skal installere en proxyserver på servermaskinen. Har du gjordt det?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. december 2000 - 19:57 #5
der skal være en dhcp server...

Hvis ikke den har det... så skal du trykke på opdatere eller sådan nede i bunden, ved en me/98

ellers skal du skrive ipconfig /renew, ved nt/2000..

kommer så der stadigt ikke en default gateway...

Hvis du er 100 % sikker på at du har en dhcp server installeret
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. december 2000 - 20:00 #6
Så kan du tvinge, maskinen til at bruge det computer navn, som den computer der skulle dele internettet har...

Det gøres ved at gå ind og højre klikke på Andre computer, vælge egenskab... og så skal du ind i tcp/ip, og tilføje en gateway server...

Avatar billede trane_frisk Nybegynder
28. december 2000 - 20:08 #7
Hmm... nu er jeg ikke helt med på hvad I snakker om.

Altså: Jeg vil bare dele min modem-forbindelse med en ven via Guiden Hjemmenetværk i Windows ME. Både hans og min computer kører Windows ME. Jeg har kørt Guiden Hjemmenetværk på begge computere, og på min er der nu kommet det lille \"deling\"-ikon nede i hjørnet. Vi har begge to installeret TCP/IP-protokol, IPX-protokol, Netbeui-protol.

Men... når han åbner Internet Explorer, viser den ikke nogle sider. Han kan ellers fint gå ind på mit netværk. Eller det vil sige han kan ikke trykke på \"Hele Netværket\", så melder den fejl, men han kan godt skrive \\\\computernavn og så komme ind på min computer.

Hvis jeg skal ændre på default gateway osv. kan i så ikke \"skære det lidt mere ud i pap, tak?\"

Ellers tak for svarene
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. december 2000 - 20:29 #8
Jeg ved ikke rigtig hvad dalbjerg snakker om. Det er vist lidt for advanceret for mig, men jeg har selv to computere, der kører over samme internetforbindesle. Jeg har downloadet et lille program som skal køre så serveren hele tiden. Adressen jeg hentede det på var:

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Når man har hentet og installeret programmet, kommer der en tekstfil op på skærmen hvor der står hvordan man sætter netværket op for at det virker. Der findes også andre programmer, der gør det samme. Spørg endelig hvis der er problemer.
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
29. december 2000 - 02:04 #9
Du skal huske at for at han kan komme på internettet skal din computer være på internettet også. Hvorfor kan han ikke se din computer i andre computere har i ikke samme arbejdsgruppe, for det er nødvendigt. send mig en mail og jeg skal prøve at hjælpe dig
christensendunder@mail.tele.dk
Avatar billede tje62 Nybegynder
10. januar 2001 - 18:08 #10
Hej Alle jeg har akkurat det samme problem som Trane her beskriver!!  Jeg har bare oprettet spørgsmålet under styresystemer/win me hvis nogen kan hjælpe hører jeg meget gerne fra dem...eller dig Trane hvis du har fået løst problemet
kaufmann@stofanet.dk
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
28. januar 2001 - 07:41 #11
Hey tje62
Det, jeg (trane) gjorde for at løse det var, at hente det program som andyholt2 beskrev, som hedder AnalogX Proxy. Det er virkeligt nemt at sætte op.