Avatar billede gogerortot Nybegynder
24. september 2003 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er de blå ? mappede netværksdrev og video-filer

Jeg har 12 netværksdrev mappet og et par af dem er BLÅ i stifinderen, resten er sorte (i drev og mappelisten til venstre). Alle netværksdrevene er fra min W2K server og de (share-ene på W2K) er alle konfigureret ens (adgang). Jeg har ingen problemer med at bruge de mappede drev hverken de BLÅ eller de sorte. ???

Jeg har også en mappe med film (mpg, avi ...). 3 af filerne: 1 mpg og 2 avi er BLÅ i stifinderen, resten er sorte. Jeg har ingen problemer med nogle af filmene, hverken de sorte eller de BLÅ.

Men HVORFOR er de BLÅ ???

(Jeg kører Win XP-fully updated-no problems...)
Avatar billede viciodk Praktikant
25. september 2003 - 00:01 #1
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Vis -> Hak i "Viser krypterede
Avatar billede viciodk Praktikant
25. september 2003 - 00:03 #2
Huh? Noget af beskeden forsvandt...(?)

>>
Jeg er langt fra sikker, men det KAN have noget at gøre med:

Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Vis -> Hak i "Viser krypterede eller komprimerede NTFS-filer i farve".
Avatar billede gogerortot Nybegynder
25. september 2003 - 00:38 #3
Det var det lige nøjagtig !

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede gogerortot Nybegynder
25. september 2003 - 00:44 #4
dvs da jeg fjernede hakket, forsvandt den blå farve => skønt.
Men hverken de BLÅ share eller de sorte er krypterede og alle er komprimerede = de er sq ens => det giver ikke mening at de er BLÅ
Det samme gælder mine film, ligger i samme mappe, ikke krypterede, alle komprimerede...
Så....
Men jeg har ingen problemer med nogle drev eller film, så efter jeg har slået det fra er jeg tilfreds (som man nu kan være ;-))
Avatar billede viciodk Praktikant
25. september 2003 - 21:47 #5
:)