Avatar billede munki Nybegynder
24. september 2003 - 22:43 Der er 4 kommentarer

Min computer brænder fast

Hej, jeg har en computer med et Asus A7M266 bundkort med AMD 761 Chipset, og en 1,5 GHz AthlonXP processor.
Har lige skiftet til Windows 2000 fra Windows XP da jeg syntes XP kører af *** til i forhold til windows 2000 (gammel erfaring).
Men nu har min computer det med at gå fast en gang imellem, har en anelse om det er noget med bundkort eller cpu, men min cpu kommer kun op på højest 54 grader.

Nogle som har erfaring inden for det samme, eller nogen som kan fortælle mig hvorfor den gør det?

Svar ønskes snarest.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 22:49 #1
Det er sikkert et driver problem, hvis ikke du havde et lign. problem under WinXP.
Har du installere den nyeste driver til dit chipset ?

Varmen på CPU er meget normal
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. september 2003 - 22:54 #2
hvis du lige har fået det installeret, har du måske ikke fået fat i alle de nye drivere..??
prøv den audio driver evt..??
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7M266&Type=Drivers
..og det tag lidt tid at vende sig til, man kan lave lidt om på det så det ligner det gammmel styrersystem..O)
Avatar billede munki Nybegynder
25. september 2003 - 06:59 #3
ja, jeg har prøvet lidt af hvert nu. fandt nogle forskellige muligheder.

bartfreak-> hvad er det der tager tid at vende sig til? det er ikke udseendet der er galt med XP, der er mere så forjølet de har været med programmet, den kører jo rigtig ustabilt nogengang, og computeren laver konstant et eller andet (det kan godt være det er mig der pånippelig, men hader når computeren laver noget man ikke ved besked om).
Nej Windows 2k Professional, den kører :D
Avatar billede pro Nybegynder
26. september 2003 - 00:28 #4
Ville bare lige indskyde at det din computer laver, som du ikke ved hvad er, er nok den indexing service der kører i XP. Dette skulle (ifølge microsoft) give bedre søgning i filer og mapper.

Jeg slår altid den "service" fra, da computeren kører meget hurtigere/stabilt når det er slået fra.