Avatar billede cgraver Nybegynder
24. september 2003 - 21:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TPC/IP forsvundet

Min søn og jeg har hver sin PC med Win98. Jek er koblet, via ADSL til TDC. Min søn har brugt min PC til at spille på nettet. Det blev efterhånden vanskeligt selv at få adgang til den. Derfor blev der indkøbt router D-link DI-604. Efter en del problemer med opsætningen kunne han bruge mine printere og jeg havde adgang til hans filer. Idag ville jeg se om jeg kunne få hans skærmbillede ind på min PC, hvilket jeg troede man kunne i et netværk. Jeg kunne ikke få noget der lignede frem men blot en stifinder til at bladre i hans filer og åbne et par af dem. Idiot som man er som novice i deene disiplin åbnede jeg hans explorer fra min PC. Der skete ikke noget og jeg gik ud. Da han kom hjem kunne han ikke komme ind på nettet fra sin PC. Den skriver om en fjel i Explorer(version 6). Via TDCs Supportagent får jeg at vide at der ikke er installeret protokollen TPC/IP. Den kommer op når jeg går til netvæk i kontrolpanelet. Jeg har af-/nyinstalleret den utallige gange, men får stadig samme fejl. Det skal nævnes at jeg kan pinge hans PC og han kan pinge min.
Kan nogen hjælpe mig? På forhånd tak
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. september 2003 - 21:22 #1
1) prøv at afinstallere netkortet og genstart --> installer det så igen
2) prøv http://windowsupdate.com
3) prøv at kør adaware på computeren, måske er det parasitter som laver "lort"
Avatar billede redhat9user Nybegynder
24. september 2003 - 21:24 #2
Du skal nok ikke lægge så megen vægt på TDC's pladderballe program. Det lyder som om der er et problem med exploreren. Du kan eventuelt udelukke TCP/IP ved at installere en anden browser, eksempelvis Opera. Kan han checke mail?
Avatar billede shitping Nybegynder
24. september 2003 - 22:08 #3
Højreklik på "andre computere"
Klik på "egenskaber"
Hvis ikke TCP/IP protokollen er der, så klik "tilføj"
"protokol" "microsoft" "TCP/IP" "ok" "ok" og genstart, så er den installeret.
Avatar billede cgraver Nybegynder
26. september 2003 - 09:47 #4
Til eric-pedersen.
1. Har software og hardware mæssigt af- og installeret netkort. Virker ikke.
2. umuligt da jeg ikke kan komme på nettet.
3. Kører Norman der opdateres 2 gange om dage.

Til redhat9user.
Nej han kan ikke checke mail da han slet ikke kan komme ud pga manglende respons på TCP/IP protokollen.

Til Shitping.
Problemet var netop at TCP/IP står på listen, Men explorer kan ikke finde/benytte den. Den er ind-/afstalleret et utal af gange med mellemliggende starter.

Foreløbig tak for hjælpen.

cgraver

Hovedspørgsmålet er stadig.
Hvordan kan man gøre TCP/IP synlig for Explorer?
Begge maskiner kan pinge hinanden så netkort og kabler burde være OK.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. september 2003 - 19:12 #5
hvis du åbner en kommando-prompt og skriver ipconfig /all hvad skriver den så
hvis du åbner en kommando-prompt og skriver ping 127.0.0.1 hvad skriver den så
Avatar billede shitping Nybegynder
27. september 2003 - 00:24 #6
Aha
1: Prøv: "funktioner" - "internet indstillinger" - "forbindelse"
Slet alle forbindelser
klik på "lan indstillinger" og fjern alle flueben.

eller

2: Kør tilslutningsguiden, og fortæl at du er på LAN.
Avatar billede cgraver Nybegynder
30. september 2003 - 22:52 #7
Beklager at jeg ikke har svaret før nu, men tiden er lidt sparsom for tiden.

Til shitping.
Både punkt 1 og 2 er prøvet utallige gange uden noget nyt resultat. Den fortæller stadig der er en fejl i IE og den siger "siden kan ikke hentes"

Til Eric-pedersen.
ipconfig ser fornuftig ud. Den giver den IP adr. routeren har tildelt maskinen og i standatd gateway skriver den routerens IP.
Hvis jeg pinger 127.0.0.1 sender den 4 pakker der alle returneres

Jeg er stadig på bar bund. Har forsøgt af afinstallere IE 6, men den genskaber så tilsyneladende version 5. Måske den der er kommet med WIN 98. Også med denne version får jeg fejlen.

Hvis I har nye forslag og stadig gider vil sønnen/jeg blive meget taknemmelig

cgraver
Avatar billede cgraver Nybegynder
08. oktober 2003 - 07:59 #8
Tak for hjælpen, men intet virkede. Kun en reformatering og ny start har hjulpet.
cgraver
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. oktober 2003 - 08:12 #9
IP-adressen 127.0.0.1 er netværkskortets interne IP-adresse, hvilket betyder, at der overhovedet ikke er kontakt. Du skal gennemgå alle egenskaber for netværket. Ser alt ud som da du smed maskinerne på netværk? DNS, TCP/IP etc?