Avatar billede bpme Nybegynder
24. september 2003 - 19:59 Der er 16 kommentarer

Uprovokeret Genstart midt i spil

Aft'n Eksperter
Så er den gal med ungernes PC igen: Den genstarter uden grund. Midt i et spil eller lignende genstarter den. Derefter kan den genstarte sig selv 10 gange inden den atter "får fat". Under denne seance spørger PC'en hvordan jeg vil starte. Jeg har prøvet alle mulighederne den giver mig. Jeg har lavet scandisk, defragmentering, diskoprydning, kørt SpyBot og Housecall virusprogram......Intet virker. Jeg har også kørt systemgendannelse så langt tilbage jeg kan.
SÅ EKSPERTER: HVA' SÅ?????
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2003 - 20:10 #1
lyder lidt af, for lidt CPU køling. Kan du høre / mærke blæseren køre?
Avatar billede bpme Nybegynder
24. september 2003 - 20:13 #2
Ja blæseren kan både høres og mærkes
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2003 - 20:23 #3
udfra det du skriver, med genstart 10 gange osv. tyder det meget på at enten bliver CPU`en eller grafikkort for varm.
Hvis computeren står i et værelse, med f.eks tæppe og andre ting der giver "fnuller" vil jeg anbefale, at du tager dækslet af Pc`eren og gøre den ren.  Jeg tror af kølerene/ blæserne på CPU osv er næsten lukkede.
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2003 - 20:25 #4
stavefejl er gratis
Avatar billede gogerortot Nybegynder
25. september 2003 - 01:20 #5
Hvis du køre XP er det højst sansynligt fejl på noget af dit hardware !
Har selv prøvet det (med diskdrev, harddisk og cd-rom), gør dette:
1. Afmonter dit diskette drev (træk kablet ud) -> se om det virker
2. Afmonter cd-rom -> se om det virker
3. Udfør overfladescan din HD (scandisk): er der fejl på (også selv om det kun er 4 KB på en 40 GB HD og de er mærket BAD af scandisk) vil du have disse problemer med XP.
W2K er ikke så følsom (min W2K har 3 af mine gl. HD med fejl på :-))
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
25. september 2003 - 01:42 #6
1: ER pc en overclocket?
2: Er det et gammelt kabinet (og strømforyning selvfølgelig)
Det lyder som om der er noget der får for lidt strøm. Min gjorde det fx da jeg havde overclocket min comp.
Just an idea,,,
Avatar billede gogerortot Nybegynder
25. september 2003 - 01:44 #7
Der skulle have stået: Da du kører XP ...

Hvis du har en Pentium CPU vil maskinen IKKE genstarte straks den bliver for varm, derimod vil du opleve at den bliver langsommere og langsommere og langsommere efterhånden som temeraturen stiger.

Du kan selvfølgelig også slå automatisk genstart fra:
Denne computer->Egenskaber->Avanceret->Start og genoprettelse->Indstillinger->Genstart automatisk (fjern hak).
Når så fejlen opstår kan du læse feljmeddelelsen (hvis der kommer en) eller læse i loggen og se om der står noget brugbart. Hvis du ikke ser en fejlmeddelelse eller noget i loggen er det med sikkerhed hardwarefelj. Følg proceduren ovenfor.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. september 2003 - 07:34 #8
Hvis ovenstående ikke har hjulpet såeh, hvor mange ram og Mhz har du, og hvor store er spillene?
Avatar billede bpme Nybegynder
25. september 2003 - 16:19 #9
Nu har jeg prøvet alt det foreslåede. Derudover blev jeg så hidsig, at jeg formaterede skidtet. Nu kan jeg ikke køre Xp ind igen. Følgende sker:
1. Instalationsprogrammet kopierer filer til WIN installationsmapper....godt nok.
2. PC genstarter......godt nok.
3. Alm. opstart.....detektering af master og slave, optælling af ram osv.
4. Blå skærm der fortæller, at der er fundet en alvorlig fejl og WIN er lukket ned. Så står der: IRGL_NOT_LESS_OR_EQUAL
5. Nederst står: Tekniske oplysninger: STOP:0x0000000A (0x20750000, 0x0000001C, 0x00000000, 0x8050F233)

Og til magitouch: 256Ram, 450 MHz, og det er bare børnenes småspil den kører. Xp har på denne PC altid virket problemfrit.

SÅ HVA' SÅ??????? Hjælp venligst da ungerne er ved at gå amok!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. september 2003 - 18:26 #10
Avatar billede bpme Nybegynder
27. september 2003 - 16:33 #11
Magitouch, så er alt på disse sider afprøvet. Alt i BIOS er disabled, kun HD og skærmkort er stadig sat til i kabinettet, og jeg får stadig samme stopfejl. Hvad nu hvis det er HD den er gal med??? PC har flere gange udført: HD skal undersøges for konsistens. Hvad det så betyder???

Nogen nye forslag, bortset fra at smide l..... ud, og købe en ny!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. september 2003 - 22:37 #12
Når du starter op så tryk F8 (flere gange)og vælg-last good known configuration.
Eller kig her: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm
Rul ned på siden til -the computer.....
Avatar billede bpme Nybegynder
28. september 2003 - 09:25 #13
Magitouch, de spørger efter administratoradgangskoden. Den kender jeg da ikke, gør jeg? Jeg har prøvet bare at trykke enter, og jeg har prøvet at skrive koden fra min Xp cd-rom. Hvad kan ellers prøves???
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. september 2003 - 10:34 #14
Start med cd opstart,vælg install, der får du en ny mulighed for Repair- den vælger du.
Du kan læse om det her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering
Avatar billede bpme Nybegynder
28. september 2003 - 10:49 #15
magitouch, jeg HAR prøvet Repair. Jeg har formateret flere gange, hvorfor det burde være en almindelig installation af Xp. Det hcma skriver ER prøvet. Når jeg booter fra cd'en, undersøges hardwarekonfigurationen. Det køre færdigt. Så kommer WinXp opstartsskærmen. Den når lige at køre lidt, inden den blå stop fejlmeddelelse kommer og alt går i stå. Jeg har prøvet at starte på alle tænkelige måder, så nu har vi måske brug for noget MAGI ;-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. september 2003 - 12:11 #16
Da cd´en ikke vil køre, så hent bootdisketter: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm  - det er 6 stk.
du vil ende på en dansk Microsoft side, hvor der også er en forklaring.
Så må du afgøre om det er MAGIEN:-)