Avatar billede flash-man Nybegynder
24. september 2003 - 18:07 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

"Latest Security Update" mm. Virus, ik?

Hejsa Eksperter!!

Har lige modtaget 4 breve i min indbakke der ser så'n her ud...

    MS Security Division  Current Net Security Upgrade    24-09-03 15:07    157K
      Microsoft Security C  New Microsoft Critical Update    24-09-03 14:59    156K
      MS Customer Services  Latest Security Update    24-09-03 14:48    156K
      MS Corporation Custo  Latest Internet Upgrade    24-09-03 14:37    156K

Og når de er sendt på den måde, og med den afsender og alt det, er det umuligt at tro at det kan vare andet end en virus... Jeg ville bare høre om nogen kendte til denne. Hvis det er tilfældet, hvad den hedder, hvad den kan gøre, og hvordan man evt. fjerner den...

</FlashMan!>
Avatar billede xaxu Nybegynder
24. september 2003 - 18:11 #1
www.edbguru.dk

find alt det beskyttelse du kan derinde.

XaXu
Avatar billede xaxu Nybegynder
24. september 2003 - 18:12 #2
Siden er total nice... da den med det samme kigger efter spyware for dig.

XaXu
Avatar billede miss-g Seniormester
24. september 2003 - 18:12 #3
Det må være denne:

Endnu en virus ankommer via en falsk Microsoft-mail. Det drejer sig om W32.Gibe-E.Worm (alias W32/Swen.A@mm eller W32/Gibe.e@MM). Det siges i mailen, at den vedhæftede fil er en opdatering. Lad os en gang for alle fastslå: Microsoft udsender ALDRIG opdateringer pr. mail.

http://www.spywarefri.dk/virus.htm
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 18:14 #4
hvor dumme tror de folk er ..  ville da aldrig åbne noget som helt fra microsoft hehe
Avatar billede jonmh Nybegynder
24. september 2003 - 18:17 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. september 2003 - 18:17 #6
Avatar billede jonmh Nybegynder
24. september 2003 - 18:18 #7
Avatar billede xaxu Nybegynder
24. september 2003 - 18:22 #8
der er gratis anti virus i www.edbguru.dk

Kig under downloads...

XaXu
Avatar billede xaxu Nybegynder
24. september 2003 - 18:27 #9
Har lige set... at edbguru fjerner:
                                  W32.Swen-A.Worm

                                  W32.Gaobot-F.Worm

                                  W32.Sobig.F

                                  W32.Dumaru.Worm

                                  W32.Welchia.Worm

                                  W32.Blaster.Worm

Og af programmer har den:
                          Firewall

                          Antivirus

                        Spy- og Spamware remover

                        Diverse Tools

                        Drivere

                        Diverse Programmer

og som de siger:
DER KOMMER HELE TIDEN MERE

XaXu
Avatar billede flash-man Nybegynder
25. september 2003 - 21:55 #10
ok... Fik vist idéen om at det var en Swen jeg havde fået fat i, dog blev jeg ikke infekteret, og kom i tanke om at mit norton systemworks nok ville fange den alligevel. såe tak for hjælpen alle hjælpsomme men jeg må da sige at xaxu's glæde for edbguru var rimelig imponerende :)
Avatar billede edbguru Nybegynder
26. september 2003 - 23:49 #11
Hejsa XaXu tak for din omtale.
Kære Flash-man. Det er fint at have en antivirus system til at beskytte ens computer. Men jeg vil også lige sige næsten et hvert antivirus program kan med lethed slå norton antivirus. Et test hos www.virus112.dk viser at norton rent faktisk klarer sig meget dårlig i forholdt til andre programmer.
Test score
F-Secure **** 9510
InoculateIT ** 8017
McAfee Virusscan *** 9449
Norton Antivirus ** 7987
Sophos Anti-Virus *** 9467
Panda Antivirus *** 9498
Antiviral Toolkit Pro ***** 9537

Her ses det tydeligt at norton haltede mest bagefter af alle programmerne.
Avast! 4 antivirus sikre sig noget bedre din computer imod viruser. Dog er denne ikke i ovennævnte test, men det er fakta. Den kan hentes hos EdbGuru.dk
MVH. EdbGuru