Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:25 Der er 16 kommentarer

Hvorfor starter programmmet med Windows?

Jeg har 3 filer som er en hotbar til Windows.
Filerne startes ved hjælp af registrering databasen, eller kan ses under msconfig som service eller noget andet i msconfig.
Hvor kan filerne startes fra da?
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:26 #1
ups! filerne starter ikke med registrerings databasen.. =) skrev forkert.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. september 2003 - 16:28 #2
Ligger exe filerne måske i din start mappe?

start - programmer - start...
Avatar billede riversen Nybegynder
24. september 2003 - 16:28 #3
start menuen i start --> programmer --> start ?
Avatar billede miss-g Seniormester
24. september 2003 - 16:28 #4
Eller det er nok nærmere genveje der ligger i den mappe....
Avatar billede riversen Nybegynder
24. september 2003 - 16:29 #5
det er vist også med i msconfig, så bare glem det
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:31 #6
jeg kan værken se filerne i msconfig eller registrerings databasen, men dog starter hotbaren til IE alligevel.. =)
Avatar billede miss-g Seniormester
24. september 2003 - 16:32 #7
Hm, så må vi vente på en ekspert *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2003 - 16:34 #8
Hvilken type Hotbar?
Noget du selv har installeret, eller noget der er kommet ind uden dit vidende.
Hvis det sidste er tilfældet, så er løsningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:35 #9
det er ikke exe filer hotbaren kører på, det ser ud til at være dll filer.
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:37 #10
kender godt de programmer, men det jeg søgte var egentlig hvordan det kan lade sig gøre. jeg må ha overset noget.
starter explorer nogle filer/dll som ikke kan ses i msconfig eller reg.?
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:38 #11
Jeg har ikke selv installeret hotbaren, hotbaren er meget sandsynligt spyware.
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:42 #12
hotbaren hedder bare hotbar.. andet ved jeg ikke.. den er desuden grim og vises også når jeg er på Denne Computer.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2003 - 16:43 #13
Det ER spyware, har du et navn på den?
Kør hijackthis uden at køre Spybot, og kom med logfilen, det giver mest information om hvad det er for en satan.
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
24. september 2003 - 16:48 #14
Tak! Hijackthis løser mit problem...

=)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2003 - 16:48 #15
http://www.doxdesk.com/parasite/HotBar.html
Iflg. det her, hvis det er den samme, kan den fjernes i Tilføj/Fjern  programmer, men da "kært" barn har mange navne, så behøves det ikke at være den.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2003 - 16:49 #16
Du vil ikke have os til at tjekke loggen?