Avatar billede dosdesign Juniormester
24. september 2003 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Codecpacks Nimo, Ace, Sld eller andre ?

Hej med jer gutter og gutinder !!

Jeg har skrevet om det før, men nu gør jeg det igen.... Jeg er træt af alle de der Codecpacks, man ved ikke hvad man skal installere for at se så mange forskellige filmformater (ja jeg er også lidt på bar bund med hvad det egentligt er det der CODECS halløj) og jeg ved ikke hvornår der er en ny opdatering ..... Jeg har Nimo, ACE, SLD ..... Hvad synes du er bedst og hvorfor og jeg vil helst samtidig have et link til en side hvor man kan hente packen og fremover se om der er nyere versioner .... altså sådan man hele tiden kan følge med i den nyeste version af den pågældende pack !!

SPG. 1: Har jeg ret i at fordi man hele tiden skal hente de nyeste codecpacks er fordi de kloge hele tiden opfinder ny formater til film som er i bedre kvalitet og fylder mindre...altså en codec er en fil til at afspille og forstå en ny format af .avi film f. es ..... eller er det helt hen i skoven ???

+ Hvordan kan man ændre sit key i XP så man kan installere servicepack 1 ??

Mange svar/meninger udbedes !!
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 15:41 #1
sld  holder 10000 toyota %  har ikke problemer med den overhovet....

ellers kan du gå ind under windowsupdate  og så vælge den meny neden under nødvendige opdateringe(?)  der er den nye mediaplayer 9.0 nemlig og den FUnger bare..  .    Hmm xp key  ..  tjek den regedit eller ved jeg det ski ikke ..  men sld  min gode mand..
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. september 2003 - 15:43 #2
vi hjælper desværre ikke med warez! så dit + spm vil ikke blive besvaret

hvad angår codec packs så har du ikke brug for dem.

du skal instalere det codec du har brug for.. ikke en pakke med 200 forskellige ting i som du sikkert ikke bruger 10% af.

jeg bruger kun de 2 ting her og de klarer alt for mig

ac3 filter .. til lyd på de fleste xvid film jeg har lavet.
http://prdownloads.sourceforge.net/ac3filter/ac3filter_0_70b.exe?download

ffdshow
http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20020617.exe?download

decoder xvid og divx

så har jeg windvd instaleret til at afspille dvd svcd m.m i

det klaret alt for mig

skulle det ikke kunne gøre det så undersøg din fil med et program og find ud af hvad for et codec den skal bruge

feks
http://www.headbands.com/gspot/

og så hent det codec.
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. september 2003 - 15:47 #3
hvis jeg tager fejl omkring det med din cd'key bør du ringe til microsoft support og spørge dem, de vil helt sikkert hjælpe dig.