Avatar billede rasmusr Nybegynder
24. september 2003 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

P4P800 Deluxe med sata

Hejsa

Jeg har samlet en ny computer for en ven.
Problemet er at jeg ikke kan få kummunikeret med harddisken. Jeg går ud fra at jeg skal have fat i nogle driver til SATA, men der er ikke nogen på asus's hjemmeside.

Som sagt er det et P4P800 Deluxe bundkort. Harddisken er en Maxtor 120 GB SATA.

Når jeg prøver at installere windows xp kommer den kun dertil hvor man kan lave partitioner og formatere harddisken, når jeg prøver enten det ene eller det andet går den død.

Nogen der ved hvor jeg kan finde nogle driver?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. september 2003 - 20:21 #1
Du skal ikke bruge specielle drivere til sata. Du skal derimod huske at aktivere sata i bios ellers går det ca. som du beskriver. Jeg forudsætter vi ikke taler om en raid opsætning for så skal der bruges drivere.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
24. september 2003 - 20:34 #2
Den er aktiveret i bios. :/
Og nej den skal ikke køre raid da der kun er en HD
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2003 - 13:30 #3
Installerer du Win2000 eller XP?
Så skal du anvende F6 i opstarten, for 3. parts drivere.
Driverne ligge på bundkorts cd'en.
Vigtigt! Disse ligges på en diskette, med XP eller Win2k mappen bibeholdt og de tre rod filer i roden af diskeeten.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
25. september 2003 - 13:43 #4
Og hvis de driver ikke ligger på cd'en?

Det er windows xp som du også kan læse for oven.
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2003 - 13:53 #5
DE ligger der, har selv installeret et hav af den slags bundkort ;)
Avatar billede rasmusr Nybegynder
25. september 2003 - 13:56 #6
Ok. Jeg tager ud til ham igen i morgen. Så håber jeg at det kommer op at køre :D

Foreløbigt tak.
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2003 - 14:44 #7
<cd-drev>\drivers\Promise\378ATA\WinXP

Lig WinXP mappen på en diskette + TXTAETUP.oem og ULSATA i roden af disketten.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
25. september 2003 - 14:51 #8
ahh ok. Det prøver jeg så.
Avatar billede robotten Praktikant
30. september 2003 - 11:56 #9
Fået prøvet det?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
30. september 2003 - 12:52 #10
Ups...Sorry glemte denne tråd

Ja det havde ikke noget med driver at gøre...Det var harddisken der havde sat sig fast. Pludselig kom der bare gang i den efter den havde kørt et par timer :/

Den skal formentlig byttes.

Tak for hjælpen alligevel. Vi deler points.
Avatar billede robotten Praktikant
30. september 2003 - 12:56 #11
Ok. Skynd dig, at få den byttet.