Avatar billede tomdane Nybegynder
24. september 2003 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MS Terminal Services: Er den blevet tyndere?

Hej

Et af de traditionelle argumenter for Citrix har været, at den er mere effektiv til at pakke trafikken end MS, og derfor har været hurtigere på smalbånd (jeg vælger at sige at bredbånd er 2 Mb/s og opefter).

Er der nogen som ved om MS Server 2003 Terminal Services med RDC-klienten har hentet dette efterslæb? Jeg vil nemlig gerne undgå at investere i Citrix, hvis det ikke er nødvendigt...

Mvh,

Thomas
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 16:50 #1
jeg køre op imod en win2003 server på en alm. adsl forbindelse 512/128 og det er til at overleve! det går ikke hurtigt, men kan da åbne og arbejde på serveren.

Den er ca. 15 sekunder om at forbinde og yderligere 15 sekunder om at logge ind og ca. 15 sekunder om at åbne et program.

så kan du vist selv bedst vurder om de har hentet noget ind ;)
Avatar billede advize Nybegynder
25. september 2003 - 19:20 #2
De 15 sekunder der nævnes gentagende gange er jo ikke et udtryk for hvor meget båndbredde der skal bruges for at haven en session åben til en Terminal Server.
Den udtrykker derimod noget om hvor hurtig eller langsom serveren er.

Går ud fra at der også er snak om mere end én samtidig tilslutning til serveren?
Avatar billede kenp Novice
25. september 2003 - 19:51 #3
ja der kan godt være flere tilslutninger til den samme server! hvor mange der er ved jeg naturligvis ikke! men det er begrænset til at maks 20 afgange som kan være på hvis alle er på, da det er dem som har adgang ude fra til at kunne køre det.

(de mangler ikke båndbreede har 100 mbit ud)
Avatar billede tomdane Nybegynder
28. september 2003 - 10:46 #4
Ja, vi kører ca. 20 brugere i jylland (1 afdeling samt hjemmekontorer), som idag har Citrix metaframe 1.0 og en blanding af 256 og 512 Kb/s linier. Jeg mener ikke vi behøver Citrix mere, da den nye TS er rigtig god, men en dark horse i dette er jo altså hvor meget trafikken fylder.

Serveren bliver helt ny (Compaq DL 380) og fyldt helt op med gode sager.
Avatar billede kenp Novice
28. september 2003 - 10:54 #5
det burde jo være rigeligt til at trække TS.

men jeg kan da lige lave en test hos mig selv for at se hovr meget trafik det egentlig fylder når jeg forsøger (det kommer jo også an på deres computere der hjemme)
Avatar billede kenp Novice
28. september 2003 - 11:00 #6
nu har jeg lige testet lidt! det højeste trafik forbrug den kom op på hos mig svare til ca. 384/64, så det kan godt være min server på arbejdet som er lidt sløv.