Avatar billede kirsten Nybegynder
28. december 2000 - 16:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formatere!?

Hvordan formatere jeg min harddisk med red hat 7 på? Jeg var meget optimistisk og prøvede at fodre computeren med en win98 start disk, men det fandt jeg hurtigt ud af var for meget forlang!!!!!!!

Christian
Avatar billede victor44 Nybegynder
28. december 2000 - 16:55 #1
Hvad vil du ?
Vil du bare formatere din HD ?
Hvad skal du have lagt på bagefter ?
Avatar billede kirsten Nybegynder
28. december 2000 - 16:57 #2
Jeg vil have den formateret og derefter installere backoffice server.

Christian
Avatar billede victor44 Nybegynder
28. december 2000 - 17:03 #3
Brug en dos disk og kør fdisk.
Slet med fdisk de partitioner der er.
Kør derefter denne ordre fra dos prompten : fdisk /mbr
Så burde du kunne resten med en bootbar M$ installations cd rom.

God fornøjelse.
Avatar billede kirsten Nybegynder
28. december 2000 - 17:05 #4
kan jeg oprette en dos disk?
Avatar billede nopper Praktikant
28. december 2000 - 18:40 #5
Jeg har for et stykke tid siden haft det samme problem, hvor jeg ikke kunne slette en partition lavet af Linux.
jeg fandt kun een måde at gøre det på og det var ved hjælp af partion magic, hvor jeg lavede 2 disketter og kom dem i maskinen under opstart og her fjernede jeg så partitionen og derefter bootede jeg op på min Win98 cd-rom og installerede win98
Avatar billede dipsen Nybegynder
28. december 2000 - 19:39 #6
Smid du bare NT boot-disketterne i maskinen, og start maskinen.

På et tidspunkt fåer du mulighed for at slette linuxes partioner.

Men hvorfor installer NT, når der findes et bedre alternativ ;-)

Godt Nytår.
Dr.Ipsen
Avatar billede minau Nybegynder
29. december 2000 - 01:02 #7
Hvor får jeg fat på partion magic?
Avatar billede dipsen Nybegynder
29. december 2000 - 09:26 #8
Partion Magic er købe software, men der findes også en anden måde du kan slette alle partionerne på.

Brug Linux startdiskette eller boot fra cd-rom, når du kommer til Diskdruide (grafisk fdisk) sletter du alle partioner, that\'s it.

Boot og din harddisk skulle være tom, brug MS fdisk til Dos, Win98 whatever.

Dos og windows\'s fdisk kan ikke finde ud af linux\'s diskformat (ext2).

Mvh
Dr.Ipsen
Avatar billede kirsten Nybegynder
29. december 2000 - 10:17 #9
Hvis jeg bruger linux druide så er jeg jo nødt til at installere linux en gang til!? Det er noget være **** for jeg kan netop ikke bruge fdisk til at slette linux partionen med....F*CK!
dipsen>> Jeg har ikke nogen ntdisks men en bootbar cd og jeg har prøvet, det funker ikke!

:0(

Christian
Avatar billede nopper Praktikant
29. december 2000 - 15:28 #10
Løsningen er enten Partition Magic eller Lowformat, som muligvis ligger i din Bios ellers kan jeg sende dig een.Mangler blot en email og den er på vej.
Avatar billede dipsen Nybegynder
29. december 2000 - 20:04 #11
Hvis du har adgang til en dos / windowsmaskine så prøv følgende:

<< snip fra msdn>>
MS-DOS, Windows 3.1, Windows for Workgroups, or Windows 95:
D:\\i386\\winnt /ox
and then press ENTER.

NOTE: Replace the \"D\" with the letter of your CD-ROM drive if necessary.

Mvh
Dr. Ipsen
Avatar billede kirsten Nybegynder
30. december 2000 - 14:02 #12
nopper>> Adressen er chris@subdomain.dk

:0)
Avatar billede kirsten Nybegynder
31. december 2000 - 11:39 #13
Jeg er ked af det men nopper fik gevinsten, da jeg bedst kunne bruge hans svar, ikke at de andre ikke kunne bruges men nu valgte jeg at bruge hans!

Godt Nytår!

:0)

Christian