Avatar billede nasneja Nybegynder
24. september 2003 - 12:43 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Sælge sig selv

Hej,
jeg søger noget freelance grafisk arbejde (dvs. design / komplet hjemmeside løsning).
Hvordan kan i anbefale mig at sælge mig selv?
Har overvejet via opsøgende telefonisk kontakt til mindre virksomhedder.
Eller vi alm post (hvilket forhøjer prisen væsenligt). Hvad kan i anbefale?

min målgrubbe er helt klart mindre butikker eler virksomhedder, der mangler en webside hvor de selv har mulighed for at rette oplysningerne. Ev med indkøbskurv e.lign.

Har i nogle sider-registrer på nettet som jeg kunne tilmelde mig, og virker det?

Håber på lidt hjælp :)
Avatar billede flashers Nybegynder
24. september 2003 - 12:49 #1
Du skal have referencer klar så saml det du har lavet
Avatar billede nasneja Nybegynder
24. september 2003 - 12:51 #2
det har jeg skam. men tak :)
Avatar billede susej Nybegynder
24. september 2003 - 12:51 #3
Du skal sælge dine arbejds-evner - ikke dig selv (så skal du ind på ekstra-bladets sider)!
Avatar billede nasneja Nybegynder
24. september 2003 - 12:53 #4
ja dumt formuleret måske :)
Avatar billede dsj Nybegynder
24. september 2003 - 13:02 #5
Sørg for at have en veldesignet hjemmeside, som forklarer hvem du er, hvad du laver, samt dine referencer. Hjemmesiden behøver ikke at have et væld af informationer, men nok til at du virker veletableret - undgå et billede af dig selv.
Avatar billede dsj Nybegynder
24. september 2003 - 13:05 #6
Sørg med andre ord for at du virker mere som en virksomhed, end én der søger nogle freelancejobs. Det er førstegangsindtrykket der betyder mest, og en velstruktureret hjemmeside med et lyst og elegant design og kontaktoplysninger (tlf, fax og meget gerne cvs), betyder meget.
Avatar billede dsj Nybegynder
24. september 2003 - 13:07 #7
CVS... hmm jeg mente nu CVR nr. :)
Avatar billede nasneja Nybegynder
24. september 2003 - 13:09 #8
vil knokle lidt med min side så. Tak for rådene indtil videre!
Avatar billede dsj Nybegynder
24. september 2003 - 13:19 #9
Er du momsregistreret? ellers sørg for at blive det...
Avatar billede dsj Nybegynder
24. september 2003 - 13:23 #10
Herefter skal du så på en eller anden måde sørge for at folk kommer forbi din side, når de vil have lavet hjemmesider = reklame. En lettere mulighed er her at registrere sig steder som http://www.skoleindkob.dk/ hvilket dog ikke er gratis.
Avatar billede susej Nybegynder
24. september 2003 - 13:40 #11
www.skoleindkob.dk - var det ikke dem, som var i kontant i DR for 2-3 uger siden? Hvis det var, så er ideen ikke god ...
Avatar billede cmelchior Nybegynder
24. september 2003 - 13:41 #12
Lad være med det :)....hvis du har fulgt med i medierne, så har Pengemagasinet på DR1 haft nogle indslag om Dansk Skoleindkøb og det er nok det største fupfirma.
Avatar billede dsj Nybegynder
24. september 2003 - 13:44 #13
Haha ok - det var jeg ikke lige klar over :)
Avatar billede clauspersson Nybegynder
01. oktober 2003 - 10:13 #14
hvorfor må man ikke lægge et billede af sig selv på ens egen hjemmeside i forbindelse med jobsøgning/frelance job?
Avatar billede dsj Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:08 #15
Fordi det ikke handler om dig som person, men om dine kompetencer. Om man synes folk ser tillidsfulde, modne eller for unge ud, er et spørgsmål om smag og indtryk. Hvis du undgår et billede af dig selv, er der i hvert fald ingen der synes noget forkert :)

Hvis du absolut vil have et billede af dig selv, skal du have det rigtige tøj på = skjorte og slips, have det rigtige hår, det rigtige skæg eller slet ikke osv. osv.
Avatar billede clauspersson Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:32 #16
hmm, det er jeg ikke enig i, jeg syntes at man sagtens kan have et billede af sig selv, forudsat selvfølgelig at man ser noglelunde "normal" ud, jeg mener det er en måde at gøre ens side lidt mere personlig på, der findes rigtig mange som tilbyder freelance it/web kompetancer, jeg mener at jo mere personlig din side er, jo nemmere for evt. arbejdsgivere er det at sortere "naboens" 13årige søn, osv. fra.
det er rigtigt at det først og fremmest er dine kompetancer du sælger, men det er da i høj grad også dig selv, ved at lægge et billede af dig selv på siden udstråler du selvtillid, og dermed troværdighed.
min mening.
/claus
Avatar billede nasneja Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:35 #17
Kan vi blive enige om skal der billede på skal det være et rigtig godt billede, udstrålende massere af selvtillid, ikke en fejl, ikke gnidret men fuldstædnig perfekt?
Ellers ik!
Avatar billede dsj Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:04 #18
Jow - lyder rimeligt.
Avatar billede clauspersson Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:31 #19
jo, teknisk skal billedet være iorden, måske skal du gå ind til en fotograf og få det lavet, uden at det kommer til at ligne et pasbillede :)
det allerbedste er jo at lave det selv, når man nu tilbyder grafisk arbejde m.m
kan man jo også her vise at man kan lidt billedebehandling.
Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:41 #20
Hey,

Da der er så mange om udbudet gælder det om at gøre sig selv synlig og bemærkelsesværdig på en god måde. Jeg vil anbefale dig at starte med at læse denne side igennem...

http://www.cmnetwork.dk/succes , der handler om hvordan du får succes som sælger (du skal jo sælge dig selv - dine meninger, holdninger og din viden til eventuelle kunder uanset om du vælger en kontaktform der er telefonisk, personlig er via brev/mail).

Dernæst kunne du overveje at oprette en annonce på http://www.programmoer.dk der er en jobdatabase for programmører (du programmerer jo hjemmesider) - det er med til at gøre dig mere synlig. Her kan du også vælge at oprette annoncer på andre jobdatabaser/cv-databaser.

Ellers er mit råd at du også skal skaffe dig (1) et CVR nr. samt (2) en masse referencer, da det er din måde at bevise at du er god til det du gør.

Håber du kan bruge mine forslag konstruktivt, og ellers held og lykke med jobsøgningen :O)

Venlig hilsen
- Magnus Kjøller
Avatar billede nasneja Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:45 #21
jeg takker maneg gange, :) -  alle ligger i et svar så point kan blive fordelt?
Avatar billede nasneja Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:44 #22
men anyway tak :)!