Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
24. september 2003 - 12:36 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

"Visual Basic for Applications-projektet i databasen er beskadige

Hej ekspert

Jeg sidder og indtaster data i en database, men er netop stødt på en fejlmelding: "Visual Basic for Applications projektet til databsen er beskadiget", og jeg kan intet gøre. Der kan hverken rettes, tilføjes eller nogenting uden jeg får den meddelelse...

Er der nogen der ved hvordan jeg kan afhjælpe, da jeg absolut ingen anelse har til hvordan jeg kan komme videre uden at skulle starte forfra?

Jeg har selv lavet en enkelt VBA-funktion som databasen bruger. Den har fungeret, men gør det ikke længere...

På forhånd mange tak
Jakob
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 12:46 #1
Try and import all objects from your database into a new database.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
24. september 2003 - 12:46 #2
Opret en ny database, og importere samtlige ting.
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 12:48 #3
Make a new dB and then from File + Get External Data + Import menu
locate your dB and then follow instructions.
Avatar billede rad Nybegynder
24. september 2003 - 12:49 #4
Prøv at reparere databasen vha. den indbyggede funktion. Det kan måske hjælpe -- ellers er der vist ikke andet at gøre end det Terry og Henrik13 foreslår :-(
Avatar billede henrik13 Nybegynder
24. september 2003 - 12:49 #5
Du henter de gamle ting, ved at gå i :
1. Filer
2. Hent ***
3. Importere
Vh Henrik13
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
24. september 2003 - 13:12 #6
Nu har jeg forsøgt at oprette en anden database og importere, men det giver samme fejl meddelelse.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
24. september 2003 - 14:19 #7
Jeg vil godt prøve at kikke på databasen for dig, men fejlen bliver beskrevet her på experten i følge expertens regler. Min email adresse er:
oz1bua@wanadoo.dk
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
24. september 2003 - 14:42 #8
Hvor bliver denne fejl beskrevet herinde?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
24. september 2003 - 16:53 #9
I dette spørgsmål, og du skal helst selv rette tingene. På grund af at alle løsninger , skal være synlige for expertens brugere.
Men hvis du ikke sender den, bliver der jo inted offentligjort.
Ps ?? dine personlige data bliver serfølgeligt ikke offentliggjort.
Vh Henrik13
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 20:58 #10
Jakob,
Can you open your database?
If not then open access, do NOT open any database!

Open the Tools+Database utilities menu and then Compact and Repair database.
Locate your dB and press the Compact button.

If this doesnt work then there is NOT much hope, unless you have a backup!

The error you describe puzzles me though! But first I need an answer on the other questions I gave!

Can you open a new database and create a bit of VBA code? If you can NOT then I think you may need to
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 20:59 #11
Forget the last two lines!
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
25. september 2003 - 08:55 #12
Terry,
I can not get to compact the db, since it prompts me the same error about "visual basic for applications in the database is corrupted".

I can not import or export any data to a new db, without getting the error.

regards,
Jakob
Avatar billede rad Nybegynder
25. september 2003 - 09:01 #13
Hej Jakob,
I denne KB artikel fra MS forklarer de hvad du skal gøre: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;248960

Dette er i store træk hvad de skriver:

"RESOLUTION
Forms, reports, and modules use Visual Basic for Applications. If the Visual Basic for Applications project is corrupted, forms, reports, and modules are affected by this corruption and cannot be restored.

To save your tables, queries, and macros, follow these steps:
Create a new blank database.
Open the problem database, and then click Tables under Objects.
Right-click the first table, and then click Export on the shortcut menu.
In the Export to dialog box, browse to the database that you created in step 1.
Click that database, and then click OK.
Repeat steps 4 through 6 for each table, query, and macro.
NOTE: When you try to export forms, reports, or modules, you will receive the error messages detailed at the beginning of this article.
STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in Access."
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2003 - 10:22 #14
If the Db cant be compacted then I dont think you will be able to open the database to export FROM
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
25. september 2003 - 11:55 #15
Hej Rad

Jeg har forsøgt mig med fremgangsmåden fra MS, men det kan heller ikke lade sig gøre.

Jeg er meget fortvivlet...

Mvh
Jakob
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
25. september 2003 - 12:26 #16
Terry

I am able to open the Db, but when trying to compact and repair, it shows the error message again.
Avatar billede rad Nybegynder
25. september 2003 - 13:24 #17
Jakob
Hvilken version af Acces kører du på? Har du alle service releases installeret? Er det den eneste db der har de problemer?

vh.
René
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. september 2003 - 13:40 #18
Hej.
Lav en ny database, og åben begge samtidig. (Krever meget ram.) Du stiller dig på hver element i databasen og kopier, derefter går du i den nye og trykker på set ind, skriv så navnet på filen og vupsi så er den der.  :o)
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
25. september 2003 - 15:16 #19
Hej René

Jeg kører access 2000 og har ikke rigtig installeret noget specifikt til access. Så om der er noglee service filer der mangler vil jeg ikke afvise...
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
25. september 2003 - 15:17 #20
Hej Henrik

Har du selv haft succes med det? Og hvor meget er meget ram? Jeg har selv 512Mb...
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. september 2003 - 15:19 #21
Så skal du installere sr1 = service pakke 1 eller bedre skift til access xxp
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. september 2003 - 15:22 #22
Ja  noget succes har jeg da haft, i begrenset omfang. jeg har også på din email svarrede dig. for ca. en time siden.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. september 2003 - 15:23 #23
access xp
Avatar billede jakobloenbro Nybegynder
25. september 2003 - 16:19 #24
Hej Henrik

Det virker simpelthen som det skal nu...

Tusind tak for hjælpen.

Dette forum styrer!

Jakob