Avatar billede ab Nybegynder
28. december 2000 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ISDN Router & Lokalnetværk

Tidliger har jeg brugt en DIVA ISDN Adapter og delt forbindelse softwaremæssigt. Nu skifter vi om et par uger til Pro@ccess ISDN, så vi har anskaffet os en DLINK DI-206 Router. Indtil videre har jeg sat den op på det gamle abonnement og først om et par uger(thanks teleDK!!) får vi isdnlinien sat på fast pris. Problemet er at routeren næsten aldirg disconnect\'er (idle time er sat til 2min). Det er knap så heldigt for vores telefonregning, så der må være et eller andet jeg ikke har indstillet korrekt. Det virker som om al trafik bliver dirigeret videre i routeren, hvorved forbindelsen ikke bliver afbrudt. Hvordan får jeg den til at sortere i trafikken?

PS. Meget gerne et udførligt svar, da jeg ikke kender ret meget til routere endnu, tak.
Avatar billede prodic Mester
28. december 2000 - 16:01 #1
Har du prøvet at sætte tiden til lidt flere minutter?

Og hvad bruger du til at ringe op med? og fra(en server oder was?)
Har du sat klienterne til at kontakte Adaptoren direkte eller kører de gennem en maskine der ringer op?

For under NT er der 2 steder du skal indstille ilde-tiden før at det virker. Det skal man ihvertfald her.

p.s Du kan godt glæde dig til dit Fast-ISDN. Det virker. Når man endelig får det.
Avatar billede victor44 Nybegynder
28. december 2000 - 16:05 #2
Der er et eller andet der sender pakker ud af din ISDN forbindelse og den eneste måde at finde ud af hvad det er er at bruge en netværkssniffer.
Du kan dog hjælpe dig selv godt på vej ved at stoppe alle maskiner og tænde en af gangen og se om det er en bestemt der gør det.
En ofte set årsag er at dine interne maskiner laver DNS opslag hver gang de skal snakke med hinanden. Det kan du ungå ved at bruge en WINS server eller oprette alle maskiner i \'hosts\' filen og slå dette til under netværks konfigurationer.
Avatar billede amfelt Nybegynder
28. december 2000 - 16:12 #3
Hvis du kører med printer eller fil sharing (deling) på lokal nettet så sendes der pakker på port 137-139 prøv at filtre diss fra ved ikke lige hvodan det sættes op på din router, men det vil sikket virke.

mvh Amfelt
Avatar billede chruker Nybegynder
28. december 2000 - 21:24 #4
Det kan vel også være fordi I bruger forkerte IP adresser på jeres lokale netværk. Bruger I nogle af de IP adresse områder som er reserveret til lokale netværk, eks. 192.168.xxx.xxx ?
Avatar billede ab Nybegynder
06. januar 2001 - 18:48 #5
Jeg fandt ud af at blokke port 137-139. Det hjalp! Tak for hjælpen!