Avatar billede persus Nybegynder
24. september 2003 - 11:14 Der er 11 kommentarer

Støjsvag blæser til CPU?

Jeg har en 900 MHz Athlon thunderbird som i øjeblikket køles af en meget larmende Titan blæser.

Kan jeg købe og montere en mere støjsvag blæser til rimelige penge?
Avatar billede chalde Seniormester
24. september 2003 - 11:19 #1
Er det en socket a eller slot a cpu (kan ikke huske hvornår amd gik fra slot til socket)
men ellers her til socket a: http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACMS001&Fane=SILENT,SICP
Avatar billede persus Nybegynder
24. september 2003 - 11:37 #2
Jeg er ikke sikker på hvilken slags det er, men køleelementet er en kvadratisk klods, er det en hjælp?
Avatar billede chalde Seniormester
24. september 2003 - 11:38 #3
Så er det en socket, slot er en rektangulær cpu der sidder på højkant i bundkortet.
Avatar billede lille_o Nybegynder
25. september 2003 - 15:51 #4
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM014&Fane=SILENT,SICP,SICP478
Jeg har denne : Kanon køler, siger ingenting
Avatar billede persus Nybegynder
26. september 2003 - 07:42 #5
Tak lille o. Vil overveje det.
Avatar billede cerb Nybegynder
26. september 2003 - 07:49 #6
Lille O :D
Det ville da være synd at sætte den store blæser på den lille maskine ;D
Den vil næsten kommer ned under frysepunktet :D
Ikke fordi jeg selv har et forslag, men den er voldsom efter min mening til den maskine :D

Fortsat god dag ;D
Avatar billede persus Nybegynder
26. september 2003 - 08:01 #7
Næ, jeg tror lille o har ret, fordi Thunderbirden bliver afsindig varm. Har lige købt en Papst blæser, og CPU blev lige 15 grader varmere...69 grader.
Avatar billede cerb Nybegynder
26. september 2003 - 10:08 #8
wow 69°, sq godt nok varm. min barton xp2500 bliver ikke mere end 58° ved full load i et par timer.
Avatar billede cerb Nybegynder
26. september 2003 - 10:09 #9
Og den er clocket til 2100 mhz
Avatar billede chalde Seniormester
26. september 2003 - 11:31 #10
Min gamle t-fugl på 1.33ghz bliver 50 grader full load med vcool aktiv og denne: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697896 som mærkeligt nok er max rated til 1.2ghz.
Min nuværende 2600+ bliver 55grader full load med en volcano11@2200rpm

Men tfuglen kan klare en del. Har været oppe over 80 grader stabilt. Lidt over de 90 (som er dens max temp) slukkede comp. Jeg havde glemt at sætte strøm til blæseren, og havde disabled diverse shutdown actions i bios. Tror jeg var heldig, for den kører stadig fint og stabilt selvom den har været så højt oppe.
Avatar billede asusfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:47 #11
Thermaltake Silent Boost er OK, og koster 299,-. Med henblik på "lille" processor, så bliver de gl. Athlon'er jo noget mere varme end de nye XP'er :) - Og man kan jo så spørge sig selv, kan jeg få god nok køling ?? Hmm det er vel et spørgsmål om man arbejder i et frysehus hehe ;)