Avatar billede host4you.dk Nybegynder
24. september 2003 - 03:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fejl i mysql eller sql

Hej jeg er ved at lave et system der skal slå op i en mysql database, men nu er mit problem at det ikke vil helt som jeg vil..

Jeg har denne sql sætning..

Set rs=Conn.Execute("SELECT COUNT(whosid) AS Antal FROM whois WHERE Show = 'True'")
Response.Write rs("Antal")
rs.Close

Den virker ikke men fjærner jeg så WHERE Show = 'True' så køre den fint

og Show er i min database ved hjælp af Show  enum('True', 'False')

Fejl besked

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E09)
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.52-nt]You have an error in your SQL syntax near 'Show = 'True'' at line 1
/test/dom/count.asp, line 15

men kan ikke forstå hvad det er der er galt.
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
24. september 2003 - 03:37 #1
Tro jeg har løst mit problem Show er hvis nok et spærre ord. *s*

men hvis du kan svar mig på det må du gerne sige til
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. september 2003 - 04:07 #2
jep .. det er et reserved word .. du kan se nogen af de andre her
http://www.usf.uos.de/cgi-bin/info?(mysql)Reserved+words

du kan komme uden om det ved at bruge `` omkring ordet.. sådan her `show`