Avatar billede celador Nybegynder
24. september 2003 - 01:25 Der er 6 kommentarer

Low FPS

Heya...

Har lige købt et Point of View GeForce FX 5600 (256 ram) kort...for at erstatte mit tidligere Asus GeForce2 MMX (64 ram)... jeg bruger primært kortet til at spille Dark Age of Camelot, og havde med det gamle kort ret meget hakkende når der var alt for mange objects og spillere i synsvinkel...men gik ud fra at det bare var på grund af det oldgamle kort og fandt derfor en relativ billig fornyelse i form af FX kortet...og troede det ville hjælpe, men niksen...på nogen punkter synes jeg endda det er blevet værre?!...

Kan dette skyldes mine almindelige ram?...har kun 512 PC2100 ram hvor dem jeg spiller med har 1024 ram...eller langsom HDD?...har 7200 rpm fra IBM?...mener ellers det burde være nok...men er clueless...

Testede desdeun begge kort i 3D Mark 2003 hvor GeForce2 kortet fik 115 (lol) og det nye FX kort fik 2120...så ville tro det skulle hjælpe på mit spil men gjorde det absolut ikke...

any hints? :)
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 01:31 #1
spiller du over net...  ehh lack server osv.  og har du nyeste drivere ..?
Avatar billede celador Nybegynder
24. september 2003 - 01:50 #2
ja..det er mmorpg (massive multiplayer online roleplaying game), kan ikke huske hvad gfx engine spillet bruger, kan det eventuelt have noget at sige?

udviklerne kan findes på www.mythicentertainment.com...og ja, har prøvet med både driverne fra cd'en og de nyeste fra nVidia's hjemmeside...
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2003 - 05:59 #3
Hvilken opløsning køre du det i?
Jeg sidder med et 9700PRO der er clocket 20% på core/ram og køre det i 1280*1024 og det lagger max ved steder som aegir og svasud. <<-- spiller excal/mid ;)
tror ikke DAoC kan trækkes 100% rent af nogen maskine, f.eks. når du drejer billedet fra at kikke på f.eks. en væg og så ud på 50-200 mennesker så ville alle maskiner lagge max.
Hvis den kun lagger der hvor der er mennesker så er der ikke noget som kan hjælpe dig andet end en lavere opløsning eller et vilder oc af dit kort.
Avatar billede celador Nybegynder
24. september 2003 - 11:30 #4
kører opløsning 1024...pisser mig bare af at min ven kan køre det uden det store fald i fps ved steder som aegir (domnann i hib)....osv...spiller selv Mid/pryd men er flyttet til Hib/Excal for et par uger siden ;)
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2003 - 13:54 #5
Hvis det virkelig vold lagger så kan det godt være et driver problem.
Der kommer nogle nye 50.xx drivere (eller er de kommet? Er ikke sikker), de skulle være sygt gode til FX kortne.
Avatar billede celador Nybegynder
24. september 2003 - 14:42 #6
nyeste drivere hedder Detonator 45.24 Windows 2000/XP...

anyways, prøvede lige at smide 512 ekstra ram i, og det hjalp utrolig meget..ingen lag i store byer eller områder med mange folk længere...kun lige de første par sekunder indtil den har loaded alle objects...så har lige bestilt 512 ekstra kingston ram hjem, ja tak :)