Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 14:40 Der er 75 kommentarer og
3 løsninger

Intro til Counter-Strike

Julen har bragt velsignet bud, og et stk. Half-Life til Kassepers overvældende fritid...NOT !
Anyway så har jeg instl. det og DownLoadet Counter-Strike fra Jubii\'s CS side...
Det er altsammen godt og flot. Nu er det så bare lige sådan at jeg plejer at sidde på en PuterCafe og spille spillet og der bliver man frataget et hvert ansvar med opsætning af clienterne. Så nu kommer mit problem.....

Jeg vil gerne have en god DANSK forklaring på hvordan jeg sætter min maskine op til at kunne spille spilet optimalt.

PT. kan jeg logge ind på nogle servere hver 4 gang jeg prøver, resten af tiden får jeg blå skærm lige inden spillet starter og må reboote. Jeg ved ikke hvilken skærmstr. jeg skal kører med eller hvad alle de her fine betegnelser skal betyde, vedr. instl.

Så fortæl mig PRÆCIS hvordan jeg skal instl. spillet så det bare spiller ( tsk.tsk. ) hver gang jeg prøver....

Lidt om mit HardWare :

PIII 866
128 MB Ram
GeForce 128 DDR
128 ADSL

Jeg kører normalt i en 1024x768 opløsning, hvilket også har voldt mig gevaldige problemer, da CS satte opløsningen til 400x600 og stoppede spillet hvilket betød at jeg ikke kunne ændre det tilbage, det tog en herrens tid før det endelig lykkedes med lidt snilde og 120 % held....

Håber at i kan hjælpe mig.
Nu ikke nogen links til mærkelige franske eller russiske sider, jeg vil gerne have det på DANSK, tak.....
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 14:47 #1
Har lige sat pointøsne lidt op fordi det er jul og så folk ikke tror jeg er en nyoprettet gratist ;)
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 14:47 #2
pointøsne = point\'sne
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. december 2000 - 14:59 #3
GeForce 128 DDR?!?!?!?!?!!!
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
28. december 2000 - 15:01 #4
nomiz >> Det lyder voldsomt
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 15:03 #5
hov GeForce 256
Avatar billede dreadworg Nybegynder
28. december 2000 - 16:54 #6
Hvad mener du med at CS satte opløsningen til 400x600?!? Du kører med OpenGL API\'n, \'ik?
Når du har en 866MHz P3, 128MB RAM samt et GeForce kort burde der bestemt ikke være problemer med at kører det i 1024x768.

Og med hensyn til inst. er det jo bare at inst. ind i Half-Life mappen (installationen til CS vil normalt selv finde den).
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 17:09 #7
dreadworg >> Jo pr. default står opløsningen til 400x600 i CS. Så startede jeg spillet og da det gik ned, kom jeg ud på skrivebordet med en opløsning på 400x600. Anyway så har jeg sat CS opløsning til 800x600, da jeg syntes den hakker når jeg kører i 1024x768.....MEN det er nok fordi jeg ikke har instillet min puter godt nok.........
og når jeg siger inst. så mener jeg instillinger....hmmm, dårlige forkortelser er der alt for mange af her i verden.....;)
Jeg ville mene ligesom dig at min maskine snildt kan trække CS og lidt mere til, men jeg kan sq ikke hitte ud af at instille den så den er optimal til formålet..., derfor dette spørgsmål.
OG hvorfor får jeg så mange blå skærme, de kommer sq oftere og oftere ???????
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 17:10 #8
og hvad er det her OpenGL API\'n ? Har ingen anelse om jeg kører med det eller ej....
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 17:11 #9
I fagsprog er jeg ikke en HARWARE mand, but that you must have figuret out bout now;)
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 17:36 #10
Jeg tænkte at i lige ville have teksten på den \'BLÅ\' skærm :
\'En alvorlig undtagelsestilstand 0E opstod ved 0028:C00071D5 i VXD VMM(01)+000061D5 Det Aktive program vil blive afsluttet\'
Måske kan i bruge det til at lurer hvad der kunne være galt, måske ikke !
Avatar billede dreadworg Nybegynder
28. december 2000 - 17:54 #11
Hvilke driverer bruger du til dit GeForce kort?
Jeg drøner selv rundt med mindst 80FPS i 1024x768 med Half-Life på min P3 450MHz, 256MB RAM og et Creative Anihialator PRO 32MB DDR.

OpenGL API er den driver spillet skal bruge til 3D Accelleration. GeForce samt alle andre nVidia kort kører bedst i OpenGL.

Du kører det ikke i Software, vel?
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 18:40 #12
Du skal indstille dit kort til at køre opengl i half-life. Hvis dette ikke virker (var selv ude for samme problem) så anskaf programmet GLSetup, d burde få dit kort til at virke.
http://webdeploy.glsetup.com/webdeploy.117/glsetup.exe
Linket der er et enkelt program, som du downloader, hvorefter den installere programmet glsetup fra internettet. Den fandt selv ud af hvilket grafikkort jeg havde, og jeg ved at den understøtter Geforce, så der burde ikke være nogle problemer.

Når du har installeret programmet og genstartet, så burde din half-life kunne køre opengl.
Det virkede for mig!

mvh. MTG
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 18:43 #13
Skal lige nævnes at du SKAL være logget på internettet når programmet installere, da det er online installation. Den faste installation fylder 77 mb, og indeholder drivere til mange grafikkort, og ikke kun dit, som er det eneste den bruger i onlineinstallationen.
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 21:24 #14
dreadworg >> Jo det har jeg gjort, husk på at jeg ikke ved hvad forskellen er...Men det gør jeg så ikke mere, jeg må afprøve mtg\'s links.....
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 21:32 #15
Du ved vel hvordan man ændrer fra software til opengl ikk? Du kan TYDELIGT se forskel. Software er meget kornet i forhold til opengl
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. december 2000 - 22:15 #16
Ja det jeg kan er jo at gå ind i config->Video Modes og ændre den til OpenGL, her skal jeg så vælge driver enten default eller en eller anden 3dfx Mini Driver??? der står så at man bør sætte den til 640x480 det har jeg prøvet lige så vel som 1024x768, ligemeget hjælper det, jeg får \'blue screen of death\' hver gang jeg prøver at starte et spil nu????? Også efter jeg har kørt glsetup....
Skal man ændre noget et andet sted, jeg tænker på udefor spillet.???
Avatar billede mtg Nybegynder
29. december 2000 - 13:58 #17
uha, den er sq svær.... Jeg holder netparty idag, hvor der kommer to med geforce kort som begge har haft problemer så jeg sætter lige dem på sagen!
hold ud!
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 13:16 #18
OKAY så langt så godt...Nu har jeg fået hjælp af Sierra, så nu får jeg ikke \'blå\' skræm mere...
For en god ordens skyld paster jeg Sierras hjælp ind her :
***************************************************************************************

At 12/28/2000 02:30 PM we wrote - To solve this you will need to add
a line to your drvmap.txt file located in the Sierra folder.

-Double click on the My Computer icon, then locate and double click
on the Sierra folder.
-Locate the Half-Life folder and double click on it.  Then locate
the gldrv folder and double click on it.
-Double click on the drvmap.txt file.  If asked with which program
to open with, choose Notepad.
-Locate the line that says: 3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver.
-Add gldrv/ to the front of the line so that the line reads:

gldrv/3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver

-Close the window making sure to save the changes.  You can now
choose OpenGL and use the MiniGl option.

Note:  It is highly recommended for Voodoo 3 and Voodoo 5 users to
install the latest MiniGL 1.48 update.  This is located on
3dfxgamers.com website at:

http://www.3dfxgamers.com/view.asp?IOID=28

This will give the best compatibilty and performance for Half-Life.

At 12/30/2000 09:14 AM we wrote - For the best performance with
video cards based on the TNT/TNT 2/GeForce 256 chipsets install the
latest reference driver\'s from the Nvidia website. You can download
the installer from here:

http://www.nvidia.com/Products.nsf/htmlmedia/software_drivers.html

Click Yes to the license agreement and then click the link for the
Detonator Drivers.

You should be able to run this game under Software, Direct3D and
OpenGL.

In addition, use the following website for help setting tweaks in
the game to improve the picture quality/performance:

http://www.tweak3d.net

This contains Windows tweaks as well as various tweaks for games
using the Quake/Quake2 engine (including Half-Life).

Half-Life: CounterStrike requires that you have 400 MB free on your
destination installation drive before installing the game. It is
also recommended that you run Scandisk and Disk Defragmenter on all
hard drives before installing.

If you have previously installed the game uninstall it by running
Sierra Utilities and choosing Uninstall.  Then open an MSDOS Prompt
window.  To do this click on the start button and then click on run.
In the open window type command then click the OK button.  Then in
the MSDOS window type:

CD\\WINDOWS\\TEMP (and press the ENTER key)
DEL *.* (and press ENTER)
(say yes to delete all files)
CD\\SIERRA (and press ENTER)
DELTREE COUNTE~1 (and press ENTER)
(say yes to delete the directory and all its contents)
EXIT (and press ENTER to close the window)

1. Click on the start button and then click on run.  In the open
window type msconfig and click the OK button.  This will open the
System Configuration Utility window.  Click on the General Tab.
Under Selective Startup, uncheck Process Config.Sys file and Process
Autoexec.bat file.  Then click on Apply and then click on OK.  When
prompted to restart windows, click on the OK button.

2. Once the computer has restarted, make sure there are no other
programs running in Windows 98/ME.  To make sure there are no other
programs running:

Hold down the CTRL and ALT keys and press the DEL key.  This will
bring up a Close Program Box. The Close Program Box will show the
currently running programs.

The only programs we want listed in the task list are the Explorer
and Systray (if you have it).  If there are other programs in the
task list highlight one of them and click on the End Task button.

Repeat steps 1 and 2 until the only programs listed in the Close
Program Box are the Explorer and Systray.  NOTE:  some programs
cannot be shut down using these steps.  You will need to shut down
those programs according to the instructions specific to those
programs.

3. Once the Explorer and Systray are the only programs in the Close
Program Box start the install for Half-Life.

Description:
I have big problems running CS...Every time i try to start a LAN
game or a Internet Game i get the windows blue screen error message,
which says : There has been an serius error 0E in 0028:C00071D5 in
VXD VMM(01) + 000061D5 The Active program will be shut down...( or
somethings like that, im using a danish windows so the error message
is translated.... ).
Anyway im trying to use OpenGL, but it dosn\'t work. I have tryed to
use software mode, but that only works every other time, or even
less....
What shall i do...???

Thanks for a nice product...

Kasper R Jensen

At 12/30/2000 05:45 AM you wrote -

I still get the error message, but now the program dosn\'t terminat,
but returns to CS, where
i get the message : \'The OpenGL mode you have chosen, is not
supprotet by your card\'
But i have a Geforce 256 DDR, and i know that others with the same
card do not have the problem...

*************************************************************************************

MEN Nu får jeg en CS fejl der siger at det valgte OpenGL Mode ikke er understøttet af mit Kort.?
Kan det nu også passe ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 14:45 #19
Ja nu er den da helt gal.
Nu staller min maskine hver gang jeg prøver at starte et spil !!!
Så snart at \'Loade\' billedet kommer frem, altså der hvor der står at den connecter til serveren, og al det andet skidt, står alt helt stille....! og min eneste mulighed er at hamre mine hænder ned i ctrl + alt + del......HJÆÆÆÆÆLPPPPP
Avatar billede dreadworg Nybegynder
01. januar 2001 - 15:19 #20
Har du prøvet at geninstallerer Half-Life? Og har du den nyeste opdatering til det, 1.0.1.4?http://www.rungames.com/download/patches/hl1104.exe
Avatar billede dimonepigen Nybegynder
01. januar 2001 - 15:44 #21
Du skal lade være med at vælger opengl for så bruger puteren ikke dit kort og så hakker det bare...
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 17:08 #22
dreadworg >> Yeps, jeg har reinstl. og downloadet og kørt opdateringen....!

dimonepigen >> Nu må i sq vælge.....dreadworg sagde tidligere at det skulle være OpenGL, og så vidt jeg kan se så har GeForce også noget OpenGL ting....Men der står jo også i CS, at OpenGL over 640x480 er hardware specifikt, altså skal kortet kunne det.....!
Avatar billede dreadworg Nybegynder
01. januar 2001 - 18:05 #23
GeForce kører, og er næsten lavet, til OpenGL API\'en. Og OpenGL bruger grafikkortet fuldt ud som alle andre kort, så jeg kan ikke se problemet der...

GeForce DDR med 32MB RAM på kan kører 3D accelleration i 1600x1200. Så der burde heller ikke være noget problem. Dog understøtter Half-Life ikke så høje opløsninger!

Hvilke driverer bruger du til dit GeForce kort?
Hvilken version af DirectX har du installeret?
Hvilken producent af GeForce kortet er det?
Hvor gammelt er det og har det nogensinde opført sig på denne måde før?
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 18:12 #24
YES, så kom vi igang med noget fejlsøgning.....:

Jeg bruger den nyeste Detonator 3 Driver fra Nvidia\'s hjemmeside.....

På dxdiag står der at jeg bruger DirectX 6.1a, men jeg troede at jeg brugte directX 7.0, hmmm kan det virkelig være det ??????

\'Hvilken producent af GeForce kortet er det? \' -> Er ikke helt med, hvor kan jeg se det, ( skidtet fulgte med denne her medarbejder PC, som jeg har købt, men der får man jo ingen oplysninger med om den slags......)

Kortet er vel ikke mere end ca. 3 mdr. gammelt.....
Avatar billede dreadworg Nybegynder
01. januar 2001 - 18:33 #25
YES! Det kan BESTEMT(!) have noget at gører med det! Hvis du bruger Detonator3 eller i det hele taget GeForce, SKAL du have installeret DirectX7.0 eller højerer, for ellers kan det ikke tage brug at 3D accelleration.

Prøv at downloade DirectX 8.
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 18:46 #26
Lidt info om OpenGL instillingerne på min maskine....:

Jeg sad og klikkede rundt i mine skærm instillibger og kom til mit GeForce kort, klikkede på yderligere egenskaber, der var der et faneblad der hed : Instillinger fro OpenGL og et der hed Instillinger for Direct3D, Og mine instillinger står som følger....
Nej vent jeg lægger nogle skærmdumps ud på min side :
www.refskou.dk/open1.gif    -> Instillinger for OpenGL, med scroller i top
www.refskou.dk/open2.gif    -> Instillinger for OpenGL, med scroller i bund
www.refskou.dk/3d.gif      -> Instillinger for Direct3D

Kan i se om alt står som det skal ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 19:05 #27
OK, jeg har nu instl. DirectX8, men det hjalp ikke......
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. januar 2001 - 19:09 #28
Men, jeg prøver lige at reinstl. helf-life igen, nu med den nye DirectX.....Ja man famler jo lidt i blinde......!
Avatar billede kasseper Nybegynder
03. januar 2001 - 08:58 #29
MTG >> er du stadig til party ????????hulk, det virker stadig ikke.....!
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. januar 2001 - 11:08 #30
Hmm... Mit kort bruger 30MB til PCI Textures...
Avatar billede kasseper Nybegynder
03. januar 2001 - 11:14 #31
Jeg vil fluks sætte det op....
Avatar billede kasseper Nybegynder
03. januar 2001 - 11:19 #32
Hvilken driver skal jeg bruge i OpenGL mode, skal det være den der MiniGl eller skal det bare være default.....?
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. januar 2001 - 11:34 #33
Default
Avatar billede kasseper Nybegynder
03. januar 2001 - 11:38 #34
Hvilken driver bruger du, detonator 3 ????? eller hva ?
Jeg skal sige dig jeg har nemlig fået forslået at downloade en gammel driver fra www.reactorcritical.com, men burde det ikke fungere med den nyeste driver ?????
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. januar 2001 - 11:42 #35
Jeg kører selv med nVidia\'s Detonator3 uden problemer. Mit Half-Life funker 100%!
Eller tag et smut ind forbi www.nVidia.com og hent den derinde...

Det _ER_ en \"legal\" version du har ikke?

Har du ICQ?

Avatar billede kasseper Nybegynder
03. januar 2001 - 11:45 #36
Det regner jeg da med, medmindre min 91 år gamle mormor kan brænde CD\'ere og trykke dem og lave et flot cover og manual til spillet, så er det en lovlig version....;)
Jeg har desvære ikke ICQ, men jeg har en mail adresse : kasper@refskou.dk
Jeg bruger allerede Detonator3.....!
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. januar 2001 - 11:49 #37
S-S-Så er det jo ikke en lovlig version!!! :)

Kører spillet forresten ok i Software, altså uden fejl?

Så klarer vi det bare herover, ICQ kunne være en smule nemt eller mIRC eller lign...
Avatar billede kasseper Nybegynder
03. januar 2001 - 12:00 #38
Min mormor har sagt at hun står 100% inde for oprindelsen af spillet;)
Spillet kører rimeligt i software mode.....

Måske skulle jeg lige opridse situationen en gang mere :
1. Efter instl. directX8 og reinstl.
2. kørte jeg spillet fint ( men ikke særligt glidende ) i softwaremode
3. kørte jeg spillet fint i direct3D
4. kørte spillet i OpenGL i 800x600 spillet startede nu,men der kom en MEGET grumset firkandt der fyldte 80% af billedet i venstre hjørne.
5. Jeg tilføjede gldrv/ i den fil som sierra beskrev ( se tidligere indlæg )
Nu kunne jeg igen ikke starte spillet i OPenGL, fik Blå skærm på både Direct3D og på OpenGL, alt koksede....
6. fjernede gldrv/ igen, og kunne nu køre Direkt3D igen, men hver 3 gang kommer der blå skærm......

så status er altså at jeg ikke kan starte i OpenGL, som jeg død og pine vil kunne.....Det kan ikke passe at jeg skal nøjes med Direct3D, og jeg vil sq også kunne slippe for de blå skærme og den halv snes reboot der følger i hælende på \'blue screen of death\'.....
Avatar billede kasseper Nybegynder
07. januar 2001 - 13:22 #39
Nu er jeg blevet desperat........
Jeg har heldivis brug for en frisk start/cold turckey
Jeg laver en formatering.....Prøver at instl. CS igen på en tom maskine....
Hvis det ikke virker lukker jeg dette spørgsmål og brænder mit half-life;(
Avatar billede devil_dk Nybegynder
08. januar 2001 - 11:13 #40
prøv dette
åben ?:\\SIERRA\\half-life\\gldrv\\drvmap.txt
denne txt fil der står noget med
Default Default
3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver
rettes til
Default Default
gldrv/3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 11:16 #41
\"4. kørte spillet i OpenGL i 800x600 spillet startede nu,men der kom en MEGET grumset firkandt der fyldte 80% af billedet i venstre hjørne\"

Får jeg også hele tiden, det er bare at gå ud i menuen og ind i Counter-Strike igen...
Prøver lige selv den fil som I beskriver...
Avatar billede devil_dk Nybegynder
08. januar 2001 - 11:26 #42
jeg har det samme med at den laver den der sære ting med at lave et billede der fylder 80% af billedetdet har jeg ikke en løsning på udover den du selv beskriver altså lige at trykke esc også gå ind i spillet igen men når man lige har gjordt det en gang for hver spil køre det da som en drøm har selv et GF2MX
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 11:28 #43
Jeg har lagt mærke til, at når JEG joiner et game første startup, så kommer den ikke... Wierd!
Avatar billede devil_dk Nybegynder
08. januar 2001 - 11:32 #44
Ja det er jo en putter vi har med at gøre de er sære.
med mit gamle v3 3000 kort og med det v5 5500 kort jeg købte kørte menuerne i slowmotion men selve spillet kørte bare derudaf
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 11:35 #45
Samme prob har min far med sit ATi Rage Fury. Menuerne kører bare langsomt, men spillet ok.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
08. januar 2001 - 11:41 #46
så man kan nok sige at HL/CS stadig har lidt problemer at slås med :)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 11:42 #47
Yupz:)
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 12:32 #48
OK, jeg må prøve det lidt i aften......
MEN, jeg har sq stadig problemer med at jeg får \'blå\' skærm, men nu kommer den hver gang jeg forsøger at joine et spil, anden gang....?
Jeg kan komme ind i spillet første gang hver gang, ( Direct3D ), men når jeg trykker esc og prøver et andet, kommer mr. blue screen....
Det sker også når jeg har spillet første gang og beslutter at gå helt ud af HL/CS.....
Spøjst.
Jeg vender tilbage, men devil_dk jeg her forsøgt med gldrv/ i den der fil, det hjalp ikke ;(
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 12:34 #49
Det er et virkligt mærkeligt problem det her, for normalt ville det være løst med driverupdates og DirectX updates osv.
Måske skulle du snart overveje at maile Valve...
Det er i hvert fald hvad jeg ville gører.
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 12:35 #50
Jeg har mailet lidt med Sierra, er det ikke dem jeg skal kontakte ????
Avatar billede devil_dk Nybegynder
08. januar 2001 - 12:59 #51
Prøv noget helt andet installer half-Life forfra
altså slet den installation du har husk at brug tilføj/fjern prg
når du så har installeret den fulde half-life så må du ikke opdatere til den fulde ver 1104 men kun til ver 11001 og derefter til 1104 lidt besværligt men det skulle virke dvs at du sige du skal hente disse to filer hvis du ikke har dem håber du har et hurtig modem :)
http://207.199.1.201/index.asp?file=44777
og denne
http://www.fileplanet.com/index.asp?file=51276

jeg læste et eller andet sted at der sker en fejl når man updatere til fuld ver fra noting
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 13:00 #52
Kasseper> Yupz, Sierra kan du også maile.
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 13:05 #53
jeg har heldigvis \'DSL, så det er ikke tid på nettet der bekymre mig...
Jeg må sige at jeg har stødt på utallige steder på nettet, hvor der var problemmer med GeForce xx DDR kort og CS....Men ingen har endnu kunne hjælpe...
Jeg vil efter hånden prøve alt.
Jeg prøver det i aften....Hang on....
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. januar 2001 - 11:04 #54
Hvornår lærer jeg ar bruge getright, eller gozilla eller et eller andet skidt til at downloade...
En lille historie fra det virkelige liv...:
\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'
Tænder puter...
starter download
venter i 1 time - 20 Mb hentet
venter i ½ time - 30 Mb hentet
venter 1/4 time - 33,4 Mb hentet
piuuuutsszzzzz, browser går ned, mangler ca. 3,6 Mb....AAAARRRRGGGHHHHH
\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'
Prøver igen i aften, so hang on again....
Avatar billede dreadworg Nybegynder
09. januar 2001 - 11:09 #55
Du kan da bare prøve at trykke på linket igen, normalt gemmer Windoze vidst nok info om hvor meget af filen som er downet og hvor meget du mangler og kan resume...
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. januar 2001 - 11:15 #56
fotsættelsen af historien fra det virkelige liv :
\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'
trykker frebrilskt på linket 142 gange
starter download igen, men fra starten;(
Slår puter hårdt i hoved, med bradepande
går i seng og surmuler;(
\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'

Har prøvet, men det er vist meget (læs: MEGET) vilkårligt om man kan fortsætte hvor man slap....
Avatar billede dreadworg Nybegynder
09. januar 2001 - 11:17 #57
Øvver! Det havde eller været ok fedt hvis den kunne resume derfra...
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. januar 2001 - 11:19 #58
Men så ville Gozilla stadig være et gamelt 64\'er spil og GetRight være navnet på en xxx hjemmeside *LOL*
Avatar billede devil_dk Nybegynder
09. januar 2001 - 15:08 #59
Kasseper
brug Download Accelerator Plus istedet for den funker http://www.speedbit.com/
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. januar 2001 - 19:26 #60
Har nu downloadet, men da jeg skulle kører den anden fil den fra flg. link :

http://www.fileplanet.com/index.asp?file=51276

Fik jeg at vide at denne update kun var til hl. 1.1.0.0. og da jeg havde hl. 1.1.0.0 skulle jeg gøre det via hjemmesiden,(men den downloadet fil hedder noget med 1.1.0.1.1.1.0.4 ??? ) Da jeg gjorde det, virkede alt som før....tsk er det den forkerte fil jeg har hentet...?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2001 - 19:49 #61
Jeg købte Halflife sådan en gang i starten af December og har haft fuldstændigt sammme problemer. Den computer HL er installeret på vil overhovedet heller ikke køre OpenGL. Det er en 500 Mhz med 192 Mb ram og et TNT2 16Mb grafikdims... Det kører og heller ikke mere i Direct 3D. Nyeste drivere. Nyeste alting. Glsetup kørt adskillige gange, men stadig samme meddelelse. At mit grafikkort understøtter ikke den valgte GL-mode... Sådan en gang bullshit!
Anyway, findes der faktisk en 1.1.0.5 patch, men den installeres kun hvis du har Opposing Force, men den afhjælper ikke problemet alligevel...

Hva´ ka vi sige... Fuck det hele og drik en bajer i stedet...

/Nikolaj
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. januar 2001 - 20:00 #62
NEJ NEJ NEJ Nkolai, for nu virker skidtet fanme...YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

devil_dk du er en stjerne....Nu kan jeg kører i OpenGL. Men nu er der nok noget der skal justeres lidt for jeg syntes at den hakker lidt, især når man drejer rundt, ellers spiller det 100 %...

Eneste men, er at jeg stadig får blue screen ogf death når jeg forlader CS.
Findes der en løsning og hvordan justere jeg OpenGL så den er optimal, må være mit sidste ønske....

nikolaidu.:>> uninstall HL, som beskrevet i mit lange indlæg ovenfor....
instler HL igen som beskrevet i indlæget. Hent de 2 filer fra nettet som devil_dk har angivet
find en fil der hedder hl11001101.exe på samme site....
Kør hl1100.exe  --> hl11001101.exe  -->  hl11011104.exe  --> din cs install
Så kører lortet sgu....
YES...
KASSEPER ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2001 - 20:08 #63
Jeg har sgu hele molevitten på CD´er. Jeg købte en samling med 3 CD´er. Halflife, CS 1.0 og Opposing Force.

På CS CD´en ligger updates til alle tænkelige versioner af det tidsrøvende spil - magen til dem du henter på nettet - så det skulle ikke være nødvendigt...

Anyway får du mig ikke til at hente 77Mb med mit 56K modem...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2001 - 20:11 #64
Ok.. skulle lige fatte det... Prøver først til 1.1.0.1

/Nikolaj

Nu da det virker bør du så nok lukke det hersens spørgsmål... :-)
Avatar billede devil_dk Nybegynder
09. januar 2001 - 20:19 #65
med en monster maskine som din burde spillet ikke hakke så nu kommer vi til det særvanlige
DRIVERE
DIRECX gerne 8
jeg køre selv med de drivere der er på hjemmesiden til fabrikanten af mit kort
og køre med dx 8 det giver en lille smule a køre dx 8.
der udover er der denne lille tweak guide til HL,

http://www.tweak3d.net/tweak/halflife/

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2001 - 20:25 #66
monster og monster... Den er kun til spil den der... Har faktisk en Pentium III 800 med 256 Mb ram og Voodoo 5 kort, men den har jeg fået af arbejdet og jeg tror de regner med at den skal bruges som sådan...

Har tidligere været igennem tweak3D guiden. Godt nok kører jeg DirectX 7.0, men det var fordi 8.0 var fyldt med fejl da den kom...

På CD´erne ligger kun en fuld update fra 1.1.0.0. til 1.1.0.4. Prøver nu at hente 1.1.0.1 og installere den først...

/Nikolaj
Avatar billede devil_dk Nybegynder
09. januar 2001 - 20:35 #67
HEHE det var ni også til kasseper det der med monster maskine *GGGG*
vil ikke lige kalde en  500 Mhz med 192 Mb ram og et TNT2 16Mb et monster det er vel mere en stor lommeregner *GGGGGGG*
Avatar billede kasseper Nybegynder
11. januar 2001 - 09:58 #68
OK, det virkede fint indtil jeg skulle spille skidtet igen, så kommer den satans BLUE SCREEN, men nu har jeg som man kan se på et af mine andre spg. startet på den store rep. runde. Jeg laver en partition hvor jeg instl. Win98 og KUN HL/CS, for at se om ikke det hjælper, skal nok acceptere så snart jeg har formateret færdig....
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. januar 2001 - 18:04 #69
OK, så er problemet løst....
Den blå skærm er væk, min OpenGL er blevet tweaket til maks, og jeg kører der ud af....Hold fast på hat og briller næste gang i går ind på en af Jubii\'s servere.....

Jeg ville gerne give dreadworg lidt point også så hvis han lige gider at svare....
Så får devil_dk og dreadworg hver 100 point, så tager jeg resten selv da jeg jo egentlig løste det grummeste problem selv....MEN 1000 tak for hjælpen alle der har været inde over....
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. januar 2001 - 18:05 #70
OK, måske skulle jeg lige for nysgerighedens skyld nævne at det var et update til VIA chipsette og en bios update der løste problemet....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 18:12 #71
fuck løsningen bare vi kan spille... he he... Nej, fedt du fik det løst.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
13. januar 2001 - 21:57 #72
Jeg mener at når du har løst det selv, skal ingen point tilfalde mig. Så længe det endelig kører og du kan komme til at game den geniale MOD :)
Vi må spille samme med/mod hindanden en dag :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 23:12 #73
Jeg pløkker ham først...
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. januar 2001 - 11:20 #74
dreadworg >> Jeg syntes bare at din hjælp var god...Hvis ikke du havde været inde over havde jeg nok ikke fået updateret min DirecktX, f.eks.......
Anyway, så kan du bare give et svar i løbet af idag eller imorgen formiddag. Jeg acceptere imorgen eftermiddag....

nikolajdu >> ikke hvis jeg dropper min flashbang for næsen af dig.....Så skal jeg nyde at pløkke dig 8 gange i foden, som er det antal der skal til for at få dig ned med narken....;)

Jeg kan nok findes på Jubii\'s servere, under nick\'et  .... Ja gæt selv...;)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
14. januar 2001 - 11:53 #75
Ok, så svarer jeg. Men behøver på ingen måde at få 100 point. 10-20 er fint eller lign. da jeg ikke går så højt op i det med pointene.

Heheh, FlashBangs er nasty, og skydning i foden er surt at dø af! :D

Jeg gamer fremover på GameReactor.net\'s serverer.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
14. januar 2001 - 11:55 #76
Under nicke\'t CONKyLiUZ forresten. Det er der i hvert fald ikke andre der bruger! :D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 15:54 #77
Jeg har heddet Decapitator siden de alleførste Quake dage, men sidst jeg søgte på jubii servere under navnet... tjaaa.. så fandt jeg 7 Decapitator....tsk tsk...

/Nikolaj
Avatar billede kasseper Nybegynder
14. januar 2001 - 16:09 #78
OK, dreadworg, det kan godt være at du ikke går op i point\'sne, men din hjælp afspejler det  hvertfald ikke, den har været meget grundig og virkelig god...
Så du får da de point jeg syntes du skal ha....Håber at det er OK...
Ser om ikke jeg kan finde frem til GameReactor\'s server....
Tak for hjælpen alle...