Avatar billede michaelk Nybegynder
23. september 2003 - 23:09 Der er 21 kommentarer

Hvordan slukker man for usb porten når pc´en er slukket.

Hejsa.

Er der nogen der ved hvordan man får sin usb udgang bag i kabinette til at holde op med at være aktiv, selv nå computeren er slukket..

Jeg har købt en stik dåse med usb indgang, dvs. at alle ting der er koblet til den tænder når jeg tænder for min pc, men da der hele tiden er udgang på min usb port, er den hele tiden tændt. Det er jo ikke meningen.

På forhånd tak.
Avatar billede knudsenn Nybegynder
23. september 2003 - 23:10 #1
ehhh      usb'en skulle gerne slukke når compen slukker...  den der usb dims skulle vel aldrig være med selvstændig strømforsyning. ?
Avatar billede michaelk Nybegynder
23. september 2003 - 23:14 #2
Jo den får jo 220V, og så er der en master hvor der er strøm til hele tiden, der hvor pc´en tilsluttes. Og så er der fem andre tilslutninger, hvor usb signalet fra pc´en styrer disse.
Hvis jeg f.eks. hiver usb stikke ud når pc´en er slukket, afbryder den også for de fem usb styrede udgange, det betyder vel at usb porten er aktiv selv når pc´en er slukket.
Avatar billede knudsenn Nybegynder
23. september 2003 - 23:21 #3
Hmmm  har du en logitech mus med lys i elelr bare en optisk ?  sæt den i og tjek ..  ellers er det vel usb boksen som du har sat til der er tændt hele tiden ..    og hvad gør det egentlig at det er slået til . ?  :::  prøv at trække stikket ud af compen og tjek..  hvis de stadig er aktivt så er det bare usb boksen der får sovs hele tiden jo .
Avatar billede opium33 Nybegynder
24. september 2003 - 08:58 #4
Hvis du kører win 2000 eller XP kan du nederst på proceslinien finde et icon tryk på denne og du får en dialog boks hvor du kan slukke din USB enhed, dette skal du også gøre hvis den skal tages fra mens computeren er tændt
Avatar billede michaelk Nybegynder
24. september 2003 - 12:18 #5
USB porten skal ikke være aktiv når jeg slukker min pc, det er det eneste jeg spørger om. Stikdåsen  virker jo ved at den selv tænder for f.eks. skærm, når jeg tænder for min pc, og min USB bliver aktiv, men da USB porten er aktiv hele tiden, er skærmen tændt hele tiden. Kan man ikke slå USB fra i bios, så den ikke er aktiv når jeg slukker min pc.????
Avatar billede knudsenn Nybegynder
24. september 2003 - 13:31 #6
på alle normale comper. er usb'en ikke aktiv når man slukker for den.,
Ok  hvad har du i din usb dims ?
Og er usbhubben sat til strøm uden for computeren ,,?
Syntes det lyder meget underligt .
Avatar billede michaelk Nybegynder
24. september 2003 - 16:38 #7
Det er ikke en USB hub men en USB stikdåse. #"!#¤"
en alm stikdåse der styres af en usb port på computeren.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
31. december 2003 - 16:02 #8
Hey michaelk Jeg har desværre ikke et svar på dit spørgsmål, men da jeg selv godt kunne tæmke mig en sådan stikdåse, men ikke har kunne finde en, vil jeg lige høre dig om hvor du har købt den?
På forhånd tak
mickeydumm
Avatar billede klamse Nybegynder
31. december 2003 - 16:12 #9
Jeg har det samme "problem" med mit webcam, som går direkte i USB, når jeg slukker min computer lyser den stadig.. :) men vil da gerne kunne slå det fra... :D GODT NYTÅR TIL JER ALLE!
Avatar billede nite_hawk Nybegynder
28. januar 2004 - 15:45 #10
hej.  har også købt sådan en stikdåse..  men har samme problem som michealk.
er der ingen der har en løsning på problemet???

  PS. De har den i Fakta i denne uge..  :-)

på forhånd tak
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
28. januar 2004 - 16:31 #11
Hey! Jeg har lige købt den omtalte stikdåse i fakta:-) og de skriver:
Hvorfor er alt udstyr tilsluttet USB-skinnen tændt, selvom PC'en er slukket?
Svar: Elspareskinnen er blevet beskadiget pga. kortslutning eller anden fejl fra udstyr, som har været tilsluttet Elspareskinnen.

Svar: Nogen nye bundkort understøtter USB-keyboards med instant power funktion, denne funktion skal deaktiveres, hvis ikke den er det som default. Der henvises til manualen for bundkort.

Håber at det måske kan hjælpe jer :-) Vil lige sige at jeg ikkke har haft problemer.
Avatar billede nite_hawk Nybegynder
28. januar 2004 - 16:46 #12
jeg har læst "brugsanvisningen"..  jeg har testet "dåsen" på min gamle PC. der virkede den fint..  og jeg har ikke USB keyboard.. og alt der har noget med USB og gøre i BIOS er slået fra..

ellers nogle bud??

Tak.
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
21. september 2004 - 19:36 #13
Hej, jeg har selv en Elspareskinne som ikke virker da der altid er power på usb porten når computeren er slukket. På min computer kan man ikke slå det fra, så jeg har købt en eksta pci usb port som jeg har monteret og sat Elspareskinnen til denne. Det virker.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. november 2004 - 01:50 #14
Læs evt. artikel "Hvis computeren ikke kan slukke elspareskinnen"
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. februar 2006 - 14:52 #15
Lukketid?
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
15. februar 2006 - 17:18 #16
Jae det tror jeg :-(
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
15. februar 2006 - 17:19 #17
Men hvordan gør jeg??? eller er det noget i gør???
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. februar 2006 - 17:20 #18
Du markerer navnet på en svarer, og trykker på accepter.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
15. februar 2006 - 17:22 #19
Jamen der er ikke noget at markere???
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
15. februar 2006 - 17:22 #20
Svarer lige selv så!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
16. februar 2006 - 03:09 #21
Fik du overhovedet problemet løst??
Ovenfor er et svar fra jesper_holm - var det løsningen for dig? I så fald markerer du hans navn ude til venstre og klikke Akcepter.

Eller fandt du en løsning ved at læse artiklen fra El-sparefonden, jfr. link i mit indlæg ovenfor??

Navn på den eller de, der har hjulpet dig bør du tildele point ved at markere deres navne og klikke Akcepter.

Håber du finder ud af det.    :)