Avatar billede daxthevaks Nybegynder
23. september 2003 - 21:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vthshqubrgf Tool bar :-S

vthshqubrgf hedder den oppe i min tool bar i internet explorer og den ændre den hele tiden til den selv om jeg slår den fra kommer den bare igen og fjerner de andre tool bar som jeg har.. det er pisse provo.. Nogle der ved hvordan jeg kan slippe af med den igen..? jeg har prøvet med Ad-aware og jeg har også bare prøvet at søge efter "vthshqubrgf" i min computer men den finder ikke noget..
BTw så er det også den som heletiden laver min startside om til http://mysearchnow.com/ (med et par popup´s)
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 21:46 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2003 - 21:48 #2
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede kaper Nybegynder
23. september 2003 - 21:49 #3
har oplevet noget lignende - slettede den ved en søgning efter de tilfælde bogstaver (vthshqubrgf) i registreringsdatabasen - her fandt jeg den under internet explorers toolbar
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2003 - 21:57 #4
Kaper>>Det er slet ikke nok, der ligger et "hav" af skidt i Regdata.
Har i installeret MessengerPlus lige inden det kom?
Avatar billede kaper Nybegynder
23. september 2003 - 22:38 #5
I mit tilfælde, der lyder meget som daxthevaks' tilfælde, var det skam nok at slette en enkelt entry i regbasen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2003 - 22:47 #6
kaper >> Jeg har selv prøvet det også, og jeg slettede også kun en enkelt linie i registreringsdatabasen. Men da jeg efterfølgende kørte spybot og adaware fandt programmerne et hav af efterladenskaber som også var blevet installeret sammen med toolbar'en.

daxthevaks >> Du skal gøre som fromsej råder. Det er 100 % sikkert at når fromsej er færdig med din logfil er din pc renere end sne, og alle spor af toolbar'en er forsvundet. Han er en af teamet bag Spywarefri og har stor erfaring i at fjerne spyware, så du er heldig han er med i spørgsmålet.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2003 - 22:52 #7
Ja, for at slippe for Toolbaren, hvad med alle de oplysninger om din færden på nettet som Lop.com registrerer, er du ligeglad med dem?
http://www.doxdesk.com/parasite/lop.html
Avatar billede kaper Nybegynder
24. september 2003 - 00:08 #8
nå ja, det var ikke min maskine, så lidt ligeglad er man vel :D
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
24. september 2003 - 15:51 #9
Hmm jeg gjore som  fromsej også det som kaper sage og det virkede nu er den der ikke mere..
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2003 - 16:18 #10
Dax>>Der er masser af rester endnu, lav den hijackthis logfil, så du får det sidste væk.