Avatar billede msj33 Nybegynder
23. september 2003 - 20:13 Der er 8 kommentarer

Slette programregistrering i Windows Registreringsdatabase.

Jeg har et problem med et program, som jeg har haft installeret, som jeg ikke længere kan bruge:-(

Problemet er jeg har rettet nogle indstillinger i programmet, som gør at jeg ikke længere kan bruge det.

Programmet har fungeret før, men gør det ikke længere!

Jeg har prøvet at slette programmet fuldstændigt og slette program mappen, men pproblemet er der stadig.

Kan man på nogen måde finde ud af hvilke registreringer programmet har lavet i Windows registreringsdatabasen, således jeg kan slette disse tråde.

Jeg har fosøgt at søge på programmets navn i regedit, og slette de tråde som har med programmet at gøre, men uden held.

Findes der et program som kan "opspore" hvilke registreringer der bliver fortaget under installation?

Håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig.

Mvh
Morten
Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2003 - 20:21 #1
Ja det er der, men vi er ude i noget der potentielt er lidt farligt.

Du åbner din registreringsdatabase, ved at gå i start - kør og skrive regedit.

Når dit registreringsdatabase vindue kommer op, kan du i Rediger - søg gennemføre søgning på programnavnet, og manuelt fjerne alle referencer til det fra registreringsdatabasen.

Før du gør dette bør du have eksporteret din registreringsdatabase til en fil som backup. Dette gøres via filer - eksporter
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2003 - 20:23 #2
Der findes, som du er inde på programmer der kan dette, men så vidt jeg husker, skal disse være installeret, før du installere de programmer der skal fjernes. Vi taler f.eks. om programmet Cleansweep fra Norton
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 20:24 #3
Hvis du har systemgendannelse slået til kan du evt. gendanne tilbage i tiden og se om det kan løse dit problem.
Avatar billede msj33 Nybegynder
23. september 2003 - 20:30 #4
Hej.

#1 Jeg har nemlig forsøgt at fjerne de registreringer jeg kan finde, men dette har intet hjulpet.:-( Men jeg selvfølgelig lavet en backup:-)

#2 Jeg har installere Norton Cleansweep, men kan det fjerne ALLE registreringer i windows?

#3 Hmmmm..............det var jo en mulighed, men jeg prøver lige med Cleansweep:-)

Andre forslag. Findes der programmer som kan "overvåge" registreringsdatabasen, og fortælle, hvilke registreringer der er tilføjet?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 20:43 #5
Der er lidt du kan kigge på her,

http://www.xputilitys.com/start.htm
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1153093,00.asp
http://www.windowsitlibrary.com/Content/313/1.html - div værktøjer med forklaring
Avatar billede rebecca Novice
23. september 2003 - 22:21 #6
Prøv denne fungere rigtig godt og kan det du søger>>>>http://www.macecraft.com/downloads/jv16pt_setup.exe
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
23. september 2003 - 22:25 #7
Glemte lige at skrive deres hjemmeside, og så får du lige beskrivelsen af hvad programmet kan. ;o)

http://www.jv16.org/

jv16 PowerTools - for home users

Introduction
Jv16 PowerTools provides the best solution to maximize the performance of your PC. You can diagnose, monitor and tune up your computer, and it's easier you would ever believe! The program contains advanced tools for your computer but that doesn't mean that it would be hard to use, quite opposite, the program's intuitive user interface, automatic safety and backup features and comprehensive documentation makes the tool suitable for any PC user. Download the free trial and see for yourself!

Key features
Finally remove software you thought you had removed ages ago
Clean your computer's registry for optimal performance and stability
Fix many registry based problems with a single mouse click
Find and remove unneeded files which are only wasting your hard-disk space
Monitor what goes on inside your computer
Multi-lingual user interface, you can use the program in all the major languages
Very extensive and easy to follow documentation
Automatic backup and safety features help you to use the program as risk free as possible!

See also
Detailed list of features
Screenshots
Licensing
Services

Click here to download now!
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:41 #8
måske tid at lukke