Avatar billede sidan26 Nybegynder
23. september 2003 - 18:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Laserprinter Kyocera FS1550

Jeg er løbet tør for toner til min Laserprinter; Kyocera FS1550. Da toner er dyrt, hart jeg søgt på refill toner, men kan ikke finde det billigere end 275 kr.

Er der nogen der har link eller pris til billigere alternativer?

/Sidal
Avatar billede htmlkongen Novice
23. september 2003 - 20:47 #1
Hmm. Det lyder da billigt? En farvepatron til min koster 375
Avatar billede sidan26 Nybegynder
24. september 2003 - 08:09 #2
Dette er jo ikke farve og er kun refill
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2003 - 09:31 #3
Normalt genfylder man ikke en laserpatron - der er for mange ting der kan gå galt.

For det første skal pulverets kemiske sammensætning svare overens med printerens behandling (spænding i laser, vame i fuser o.s.v.). Ydermere skal kornstørrelsen også stemme overens.

Er der bare én ting af de ovenstående der ikke er i orden, kan du roligt vinke farvel til printern. Så slår du nemlig indmaden ihjel.

Der ud over skal din tonerpatron have en "indgang" til toner. Det er ikke alle kassetter der har det, og så skal du have diverse valser af, for at påfylde toner.

Og ydermere sidder der i de fleste tonerpatroner en lysfølsom tromle, som er designet til at leve indtil der ikke er mere toner - og ikke meget mere. Dog kan din printer have tromlen "eksternt" af patronen - jeg kender ikke lige modellen.

Anbefaling: Køb kun hele tonerpatroner.

Men ellers, som HTMLkongen skriver, er det rimelig billigt, hvis du kan klare den for kr. 275,-
Igen - jeg kender ikke modellen, men lasertoner til lidt størrere laserprintere koster normalt fra kr. 500,- og op til 4000,-.
Avatar billede sidan26 Nybegynder
19. oktober 2003 - 19:29 #4
lukker spm.
Til htmlkongen og Ole Madsen - tak for indlægget :-)