Avatar billede tax Nybegynder
23. september 2003 - 10:51 Der er 4 kommentarer

Radeon 8500 på redhat 9

Jeg har besluttet mig for at prøve at bruge linux redhar som OS på min arbejds PC..

Det har givet mig nogle problemer, da jeg kan ikke få grafikkortet til at virke. (radeon 8500)

Jeg kan læse på redhats hjemmeside at kun 2D delen er understøttet med den driver der følger med redhat 9, så jeg er overbevist om at jeg skal installere en driver fra ATI's hjemmeside.

Men det er lettere sagt end gjort.

Jeg kan finde en rpm, men når jeg installerer den siger den der er konflikter. Og hvis jeg forcer installationen virker det slet ikke.

Mit bundkort er et Macronix MS9317E+(USB)

Jeg tror chipsættet er noget i den her stil SiS645+961 chipset,Socket 478

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp.
Avatar billede darkside Nybegynder
23. september 2003 - 11:04 #1
Avatar billede nickmartin Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:02 #2
Jeg leder efter tilsvarende oplysninger omkring ATIs driver til RH9. Jeg har
en Sony Vaio bærbar med Mobility Radeon 7500C og kan ikke finde noget på
nettet om hvor eller hvordan jeg får opdateret min driver?

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kvinther Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:44 #3
Jeg har en kammerat, der har en asus med radeon 7500. Efter hvad han og jeg har fundet ud af er 7500 ikke understøttet under linux.
Avatar billede nickmartin Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:11 #4
SUK