Avatar billede ciabatta Nybegynder
28. december 2000 - 13:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ehm - at skrive i et pdf-dokument..

Jeg har downloadet et fint pdf dokument, med en masse tekstfelter der skal udfyldes, og man skal kunne gemme filen som pdf igen (helst) når felterne er udfyldt.
Hvordan er det nu lige jeg kan gøre det? Kan det lade sig gøre i Acrobat Reader og i så fald hvordan?
Ellers - hvordan gør man så???

Svar hurtigt tak :o)
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
28. december 2000 - 13:09 #1
Med den gratis version af Acrobat kan man ikke ændre teksten, og gemme igen. Hertil kræves en licensversion, men der findes vidst en Trial-version, hvor det er muligt alligevel...
Avatar billede snowball Novice
28. december 2000 - 13:13 #2
Nej, du kan ikke ændre på pdf dokumenter med en Acrobat Reader. Som navnet også angiver så kan den kun bruges til at læse/se pdf dokumenter.

Hvis du vil kunne redigere og lave dine egne dokumenter, så kræver det Adobe Acrobat (ikke Acrobat Reader!) som du kan læse mere om her: http://www.adobe.com/products/acrobat/main.html

Snowball
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
28. december 2000 - 13:19 #3
Du kan også læse info på dansk hvis du hellere vil det?!

http://www.adobe.dk/products/acrobat/main.html

Jeg kan ikke finde en Trial version, men jeg ved den findes, thi jeg engang har fået den på et Adobe Seminar (Cd-rom). Tilsyneladende kan man desværre ikke downloade den fra hverken .com eller .dk

Du kan jo prøve at lægge vejen forbi en forhandler inden de lukker - måske kan du her få en Cd-rom demo...
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
28. december 2000 - 13:24 #4
Adobe har faktisk en Online-Trial

http://cpdf1.adobe.com/index.pl?BP=IE

Her kan du, efter registrering, lave 3 dokumenter, som kan downloades og sendes videre...
Jeg har ikke prøvet, men mon ikke det virker upåklageligt...
Avatar billede ciabatta Nybegynder
28. december 2000 - 13:38 #5
Jamen hør lige: jeg skal skrive i et eksisterende dokument, - kan jeg gøre det med adobes online trial version?

Avatar billede ragout.dk Nybegynder
28. december 2000 - 13:49 #6
Jeg ved det ikke, men du kan jo prøve! Enhver fil du uploader konverteres til pdf, men jeg ved ikke om man så kan ændre i det - og jeg har ikke en fil jeg skal have konverteret.

Nu skrev du at du (helst) ville gemme som .pdf igen, men ellers kan du jo åbne filen i et tegneprogram, og gemme hele siden som et billede - men den tanke har du vel selv tænkt....
Avatar billede ciabatta Nybegynder
28. december 2000 - 13:57 #7
ja jeg har tænkt det, jeg syntes bare at det virkede så primitivt og at der måtte være en nemmere løsning.
Det kunne være det er det simpleste at gøre alligevel.
(Syret at skulle bruge photoshop som tekstbehandler..)
Avatar billede ciabatta Nybegynder
28. december 2000 - 14:22 #8
Så er det i øvrigt at jeg kun havde adgang til PaintShopPro herfra, og den kan ikke åbne .pdf\'er.
Og jeg kan ikke tage en hel A4 side i 100% som screendump....... *suk*
Avatar billede ciabatta Nybegynder
28. december 2000 - 14:43 #9
Free Trial Version kan konvertere til pdf ved upload til internet som I skriver.

Jeg mangler stadig et svar jeg kan bruge.

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. december 2000 - 16:54 #10
Avatar billede ciabatta Nybegynder
29. december 2000 - 14:56 #11
Lusk > tak for linket, men ingen af de tre prg. på siden løser mit problem...

Come oooon eksperten.dk  (...jeg plejer ellers at være enig i alle de rosende citater i øverste højre hjørne..)
Avatar billede snowball Novice
29. december 2000 - 15:03 #12
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1254651 løser dit problem, men ikke uden det koster !!! Tror næppe du finder en gratis løsning med mindre du kender nogen der allerede har programmet !

Snowball
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
29. december 2000 - 16:18 #13
Ciabatta >
At dit problem ikke løses umiddelbart siger vel
ikke meget om eksperten?! Og at Adobe laver et ganske fremragende program hvor man skal købe licens er der vel intet galt i? Ikke mindst når selvsamme program har en \"lillebror\" hvor alle GRATIS kan læse filerne (hvilket netop har gjort programmet populært). Og at tjene penge på gode programmer er der vel intet galt i...

Avatar billede flyhigh Nybegynder
30. december 2000 - 17:51 #14
hej ciabatta
-må jeg se dokumentet!

-hvis ja hvad er linket til det sted du har hentet det fra?

-mere fordi jeg gerne vil se om det er et formular osv.
Avatar billede ciabatta Nybegynder
17. januar 2001 - 14:03 #15
Ragout -> nejnej du har ret.. men licensprogrammet fandt jeg altså hellr ikke.

Maxweb -> jov hjertens gerne, men det er for sent nu - det var det også for 2 uger siden.