Avatar billede horny_j Nybegynder
23. september 2003 - 09:41 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Virksomheder der har noget med hygiejne at gøre

Hej :D

Nogle der ved nogle virksomhedder der har meget at gøre med hygiejne, helst noget med mad, eller bare noget med meget "strenge" regler osv :)

ved godt dette emne ikke passer helt ind på denne side men skal bruge svar :o)

jonas
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. september 2003 - 09:44 #1
både McDonalds og Burger King kører med meget strenge regler, som alle er meget præcist defineret i deres franchisekoncepter
Avatar billede exp Juniormester
23. september 2003 - 09:56 #2
Generelt kan man vel sige at alle (større) fødevareproducenter har "noget med hygiejne at gøre"

Fx Defco (producerer til dansk supermarked) har nogle temmelig strenge regler, om de så bliver overholdt er en anden snak...
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. september 2003 - 10:37 #3
Det frivillige beredskab har som regel en forplejnings-afdeling, spørg på kommunen om I har en kreds, ellers har nabokommunen nok.

din lokale pølsevogns-mand har også været på hygiejnekursus.

NOVO Nordisk har helt hysteriske krav i produktion og laboratorier, sådan noget biologi skal være rent.
Avatar billede exp Juniormester
23. september 2003 - 10:48 #4
Hospitaler... (burde ha...!)
Avatar billede hesv Nybegynder
23. september 2003 - 11:27 #5
Kredsdyrlægen, der er den kontrollerende myndighed mht. hygiejne i virksomheder, der serverer fødevarer
Avatar billede exp Juniormester
23. september 2003 - 11:35 #6
Kredsdyrlægen?!?
Avatar billede dytti Novice
23. september 2003 - 11:44 #7
Jeg arbejder for ISS food Hygiene, ( tidligere Food Service) så jeg ved en del om det.
Du kan se lidt her
http://www.iss.dk/view.asp?ID=983
Avatar billede hesv Nybegynder
23. september 2003 - 11:52 #8
Ja jeg ved godt det lyder mærkeligt, men det er rent faktisk kredsdyrlægen, der hører under fødevaredirektoratet
Avatar billede exp Juniormester
23. september 2003 - 11:55 #9
:-o
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2003 - 12:59 #10
Nu bliver der kun nævnt hygiejne i forbindelse med fødevarer.

Noget af det heftigeste jeg har oplevet er nu i medicinalindustrien. Jeg har for nylig været på rundvisning i en virksomhed der producerer komponenter til bla. Novo Nordisk. Her var kravene til hygiejnen nærmst hysterisk. For at komme fra produktionsafsnit til produktionsafsnit skulle man først i et "trykkammer", hvor man skulle iføre sig en hvid overtræksdragt. Først herefter kunne man komme til næste afsnit (hvor der var overtryk i forhold til trykkammeret). Jeg skulle skifte overtræksdragt 4 gange under rundvisningen.
Avatar billede horny_j Nybegynder
23. september 2003 - 21:23 #11
det er dejligt at se alle de her svar, er ved at lave en "guided" tur hvor folk skal ud og se noget med hygiejne, håber jeg finder ud af noget :D
og at det blir en god opgave
Avatar billede dytti Novice
09. oktober 2003 - 02:35 #12
kan vi få noget respons, eller få lukket spørgsmålet?
Avatar billede dytti Novice
23. oktober 2003 - 11:35 #13
Er det mon ikke snart tid til at lukke spørgsmålet?

Folk vil gerne have feedback, når de har hjulpet.