Avatar billede pumb Nybegynder
22. september 2003 - 22:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd optagelse med rumklang

Hej!

Jeg har brug for hjælp. Jeg er ved at lave nogle lydoptagelser til en video, hvor jeg skal indtale en speak. Jeg har investeret i en HAMA prof microfon til 1.200,- som skulle være beregnet til disse optagelser.

Desværre kommer der en frygtelig rumklang og mørke stemme - det er som om at jeg taler gennem et rør. Det var de samme der skete med en billig kr. 49,- microfon fra Bilka, så jeg troede at det var microfonens skyld.

Jeg har prøvet både Cool Edit 2000 v. 1.1 og Windows XP's eget lydoptager.

Hvordan får jeg en klar stemme igennem uden rumklang og mørk tone.

mvh Peter
Avatar billede webdesigner Praktikant
22. september 2003 - 22:31 #1
har du slukke for dine pc højtalere??
Avatar billede pumb Nybegynder
22. september 2003 - 22:32 #2
ja - og det hjælper heller ikke - har en meget lang ledning, så jeg har også gået et par meter væk - uden hjælp
Avatar billede webdesigner Praktikant
22. september 2003 - 22:34 #3
hvilke instillinger har din mikrofon under lydinstillinger ??
Avatar billede webdesigner Praktikant
22. september 2003 - 22:39 #4
kontrolpaneler -> Egenskaber for Lyd og Lydenheder (under lydstyrke for enhed tryk på advanceret) her kan du se afspilnings instillingerne.

I Instillinger i panelet kan du trykke på advanceret og sætte flueben i indspilning og trykke på ok så år du inspilnings instillinger
Avatar billede webdesigner Praktikant
22. september 2003 - 22:40 #5
Foresten hvordan lyder wav, mp3. ogg osv filer ??? også med rumklang ??
Avatar billede pumb Nybegynder
22. september 2003 - 23:20 #6
har løst det - det var mit webcam der optog lyden
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. september 2003 - 20:18 #7
>_<