Avatar billede snot Nybegynder
22. september 2003 - 22:21 Der er 4 kommentarer

Install på bærbar med cd-boot (bf24)

Hejsa;

Sidder her med en bærbar og prøver at få installeret debian. I installationen skal jeg vælge mit netkort i moduloversigten, men ligemeget hvad jeg vælger failer den.

Den bærbare: http://www.arismobile.com/E-MB02.htm

Netkortet er et "Intel 8255x-based PCI Ethernet Adapters" altså det som plejer at svare til "epro100" modulet, men det virker ikke..

Har også prøvet at rode med at få installeret min pcmcia-bus, uden held!

Hvad nu?

SNoT
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. september 2003 - 22:31 #1
Prøv at installere Knoppix istedet.. (Knoppix er en Debian distro!)

Du kan enten benytte Knoppix direkte, eller gøre som jeg har gjort et par gange, nemlig at installere Knoppix først... notere præcist hvilke drivere den vælger til lyd, grafik og netkort, og bagefter manuelt installere en "rå" Debian med de rette lydkort :-)
Avatar billede duniop Nybegynder
22. september 2003 - 22:34 #2
Har du instelleret det rigtige driver til det... eller har du et driver til det?

Kig efter et på kortets hjemmeside, eller computerens hjemmeside.

_Duniop_
Avatar billede snot Nybegynder
22. september 2003 - 22:40 #3
duniop> "Intel 8255x-based PCI Ethernet Adapters" passer altså med eepro100, har prøvet det på en maskine før. Og så snakker man ikke om drivere....

>fsconsult.dk hvad skulle knoppix ændre? den skal jo have probet modulet ligemeget hvad.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. september 2003 - 22:43 #4
snot> knoppix hjælper idet den er god til at finde ud af hvad hardware du har, og hvilke drivere passer til den. noget som Debian i de nuværende versioner ikke hjælper dig med overhovedet.