Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
22. september 2003 - 21:24 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har virus igen

Men nu ved jeg ikke hvad det er for en min computer kommer op med en medelelse om at jeg skal gemme alt mit arbejde for der er en fil der gør at den lukker ned jeg har 60 sekunder og så lukker den min computer ned jeg har skannet den med norton antivirus med inteligent updater instaleret
hvad skal jeg gøre......????????
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:26 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 21:26 #2
..another one bites the dust.. :)
du har fået Blaster virussen..
der kommer sikker meget hjælp lige om lidt.. ellers søg på "blaster" her på Eksperten.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:26 #3
du kan også søge på eksperten...det er blevet besvaret massevis af gange
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
22. september 2003 - 21:28 #4
jeg har hentet removal tool til blaster den siger at der ikke er blaster på den
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 21:29 #5
Når boksen kommer op, åben Kør... boksen (windowstast+r) og skriv 'shutdown -a', og derefter skal du søge efter en fil i windows mappen der hedder noget med blaster - slet dén.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 21:30 #6
riversen> kan man via dos placere fixblast.exe i start menuen eller et andet sted så programmet automatisk bliver kørt når windows starter?

måske i?: \Documents and Settings\KillerJ\Start Menu\Programs\Startup
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:30 #7
ok...så prøv at køre http://housecall.antivirus.com
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 21:31 #8
Er min metode ikke lidt nemere :P
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:31 #9
thesurfer: ja, selvfølgelig, hvorfor? det er jo smartere at gøre via reg.db'en
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 21:32 #11
amadeus> "shutdown -a".. er det noget du har prøvet (mens boxen er der), eller tror du at det virker?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 21:33 #12
riversen> man har kun 60 sekunder til at lave hvad man vil.. sefølgelig kan man nå det, hvis man er lidt hurtig.. men jeg tænkte hvis man kunne gøre det gennem dos.. og det har du så svaret på.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:34 #13
thesurfer: jeg forstår stadig ikke hvorfor du spørger...og amadeus har jo fortalt hvordan man fjerne timeouten
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:35 #14
thesurfer: nu forstår jeg ;-)
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 21:36 #15
husk at updatere din os
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 21:38 #16
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
22. september 2003 - 21:51 #17
house call fandt heller ikke noget
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:53 #18
så har du ikke virus!
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:53 #19
tjek din logbog for fejl
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
22. september 2003 - 21:55 #20
det må jeg jo have når den kommer op med lige nødagtig den box i snakker om
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 21:57 #21
OK, så siger vi det.
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 22:08 #22
I HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run i registreringsdatabasen ligger alle de programmer der starter sammen med windows, når man har blaster står der også at den åbner en exe-fil. Alle de ting der står den åbner som man ikke ved hvad er bør slettes.
(Registreringseditoren åbnes ved at åbne Kør-boksen og skrive 'regedit')
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 22:12 #23
thesurfer-> Prøv at skriv 'shutdown -s' og skriv 'shutdown -a' bagefter....
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 22:17 #24
skulle jeg ha' point? har jo ikke hjulpet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 22:19 #25
hvis jeg ikke tager meget fejl, skal man have admin rettigheder/privilegier som at kunne stoppe shutdown.. korrekt?
admin skal kunne lukke maskinerne ned over netværket.. ik?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 22:21 #26
det mener jeg, ja
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 22:30 #27
Så længe man har rettigheden til at få kørboksen frem, er jeg rimelig sikker på at man kan køre shutdown.