Avatar billede basilmus Nybegynder
22. september 2003 - 20:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Digital Parabol, delling mellem 2 hustande

Hej

Vi er 2 husstande som godt vil deles om 1 digital parabol inkl. deling af modtageren. DVS vi er kun interesseret i at betale for 1 abb. hos udbyderen, men vil gerne kunne skifte kanal uafhængigt af hinanden..

Er der nogen som har erfaring på dette område ??

Det kan jo lade sig gøre i antenneforeninger, så burde det også kunne lade sig gøre for 2 boliger?

Tak
Avatar billede bredker Nybegynder
22. september 2003 - 20:04 #1
det kan det hvis i har 2 resivere og hvert sit arbodemant
ellers er det ikke muligt at gøre det lovligt
Avatar billede htmlkongen Novice
22. september 2003 - 20:06 #2
Ja man skal passe på... Kendte en der have lavet noget fusk, og han skulle betale en bøde på 10000
Avatar billede ricky Nybegynder
22. september 2003 - 22:40 #3
Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre og du kan ikke sammenligne det med en boligforening (BF)- der gøres tingene på en anden måde. I en BF dekodes kanalerne inden de sendes ud over fællesanlægget - i en alm. modtager dekodes kun den kanal der er valgt.

Betydende at, som bredker er inde på, I kan kun dele selve parabolen - men er nødt til at have hver jeres sat-receiver og abonnement.

desværre...
Avatar billede dytti Novice
23. september 2003 - 00:44 #4
hvis i forbinder 2 hustande til 1 modtager, er det ham med fjernbetjeningen, der bestemmer hvad den anden skal se.
Tøhø - det ku godt gi en nabostrid.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 16:32 #5
hvorfor afviser du mit svar , da det er korekt svar
Avatar billede basilmus Nybegynder
23. september 2003 - 19:01 #6
Til Bredker:

Jeg skriver netop, INKL. DELING AF MODTAGER OG 1 ABB.!! Derfor er dit svar jo noget jeg selv kan regne ud!
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 19:13 #7
ja og det er det rette svar
det du vil have hjælp til er ikke lovligt , og du må ikke få hjælp til det ifølge reglerne
og det jeg siger er jo presis det samme som ricky