Avatar billede annedonnerman Nybegynder
22. september 2003 - 19:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook kan ikke starte op

Jeg arbejder på en højskole, hvor jeg anvender Outlook som mit e-mail program. Det gør jeg også herhjemme, men lige for øjeblikket har jeg et stort problem med Outlook på højskolen. En god ven har som ofte før, når jeg har haft problemer, henvist mig til jer.
Onsdag inden jeg gik hjem, fungerede Outlook fint. Da jeg kom næste morgen, tændte jeg computeren, og det så ikke ud til, at der var andre, der havde været inde på den. Jeg fik en påmindelse via icq, at en ven havde fødselsdag to dage senere. Jeg sendte så en fødselsdagshilsen via icq's hjemmeside.
Derefter forsøgte jeg at starte Outlook op, men forgæves ;-( Jeg genstartede - jeg slukkede computeren helt og startede op igen. Jeg fik fat i vores edb-ansvarlige, som dels prøvede at køre Norton Disk Doctor igennem. Den fandt ingen fejl. Så prøvede han at afinstallere icq bare for at forsøge, om det hjalp. Det gjorde det ikke.
Jeg har ikke siden kunnet komme ind i Outlook. Så indtil videre har jeg været henvist til at komme ind og tjekke min mail via webmail. Det er uholdbart i længden.
Når jeg prøver at starte Outlook, kommer der et hvidt, rektangulært felt midt på skærmen og andet sker der ikke. Jeg har kørt virusscanning flere gange, men der bliver heller ikke meldt om nogen vira. Vi anvender McAfee som virusprogram.
Vi har Windows 2000 Pro som styresystem.
Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe.
På forhånd tak
Anne
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. september 2003 - 20:02 #1
Du skal omdøbe filen outcmd.dat til et eller andet - så skulle det køre.
Den ligger normalt i windows\\Application Data\\Microsoft\\Outlook.

...spørg mig om hvorfor ...men det virker !
Avatar billede bredker Nybegynder
22. september 2003 - 20:23 #2
fotograf>>hvorfor
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
22. september 2003 - 20:50 #3
fotograf
jeg prøver i morgen i samråd med vores edb-ansvarlige og skal nok sige til, hvis vi får det til at virke
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. september 2003 - 20:50 #4
...et eller andet der er gået i baglås, som outlook selv retter op når den ikke finder filen.

Der manglede lige et lille, men vigtig "ikke" i mit svar, jeg kender nemlig ikke hele den tekniske baggrund ....men har fundet det hos Microsoft på et eller andet tidspunkt, og kan ikke finde det igen.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
22. september 2003 - 20:58 #5
fotograf
Jeg synes personligt, at det lyder fornuftigt, og hvis det var min egen computer, ville jeg ikke tøve med at afprøve det med det samme, men da vi kører i netværk, er jeg nødt til at vente til i morgen og snakke med vores edb-ansvarlige ;-(
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
23. september 2003 - 19:47 #6
fotograf
Jeg lod dit gode råd gå videre til vores edb-ansvarlige, og han sagde til morgen, at det virkede, så nu kører Outlook igen. Jeg siger mange tak.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. september 2003 - 20:35 #7
Det var så lidt ... godt at du fik det til at virke igen !