Avatar billede hondo Nybegynder
22. september 2003 - 19:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværks suxx

Sidder med en maskine som konsekvent nægter at gå på nettet. Der er både en dialup konto og en lan.

Nogle der ved hvorfor den ikke vil gå på nettet.

Lan kortet virker fint, og alt er som det ser ud til at være...jeg har kørt guiden opret netværksforbindelse, og stadig intet resultat.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 19:22 #1
start -> kør (run) -> cmd (enter) -> ipconfig /all
Hvad siger den?
Avatar billede hondo Nybegynder
22. september 2003 - 19:23 #2
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : hondo
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-03-CE-89-18-2D
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 213.170.236.8
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.128
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 213.170.236.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 213.170.224.20
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.84.221.10
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 22. september 2003 19:07:35

      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 22. september 2003 20:07:35
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 19:24 #3
kan du pinge noget?? www.yahoo.com fx
Avatar billede hondo Nybegynder
22. september 2003 - 19:26 #4
nej....kan ikke pinge noget.....jo en anden maskine på lokalnetværket.....kører via en switch...og der er lys til begge maskiner
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2003 - 19:33 #5
Tja.. hvis den er tændt nu, er du på nettet for jeg kan da pinge ipaddressen.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 19:33 #6
wicked enuff... får du tildelt din ip automatisk, eller er det noget du selv har indtastet?
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 19:34 #7
Me3 - men så er det da mærkeligt at han ikke kan pinge yahoo.com
Avatar billede hondo Nybegynder
22. september 2003 - 19:35 #8
vent lige det var den forkerte maskine jeg kørte ipconfig på.....arghhhhh.....jajajaj........jeg ved det.....man har vel lov til at kvaje sig engang imellem ;-).......just a sec så kommer den fra den maskine som suxx
Avatar billede hondo Nybegynder
22. september 2003 - 19:42 #9
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : familiepc
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-40-95-0B-A8-D4
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 213.170.236.25
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.128
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 213.170.236.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 213.170.224.20
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.84.221.10
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 22. september 2003 19:32:23

      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 22. september 2003 20:32:23
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2003 - 19:44 #10
Tjaa.. den er så til gengæld ikke på nettet.
Prøv at køre
ipconfig /renew
i dosboksen.

Hov forresten. Er der ikke noget med at du skal registrere dig på en hjemmeside før du bliver "sluppet igennem" ??????
Avatar billede hondo Nybegynder
22. september 2003 - 20:03 #11
den har også den der lede virus der får den til at reboote engang imellem.....den der nye blaster ting.....kan det være den der forhindrer den i at gå på nettet? - den blander sig ikke....men så engang imellem lukker den pivetøjet ned...
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 20:49 #12
Den burde ikke forhindre dig i at gå på nettet, da den selv skal spredde sig via nettet (hvis jeg da ikke er helt gal på den)
Har du mulighed for at køre en eller anden form for virus scan?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2003 - 21:33 #13
Du får en public ipaddresse. Du har en anden med en lignende public ipaddresse og med alle andre settings magen den anden. Den ene kan gå på nettet, den anden ikke. Det ser for mig ud til at du enten har stofanet, webspeed eller et lignende abonnement. På både stofanet og webspeed SKAL du registrere dit netkort inden du får lov til at komme på nettet.
Check lige din installationsvejledning. Der skulle webaddressen stå. Du skal alligevel have fundet dit kundenummer og password frem, hvis jeg har ret.
Avatar billede hondo Nybegynder
25. november 2003 - 07:40 #14
Fik aldrig løst problemet, og reinstallerede derfor hele lortet....men tak for jeres kommentarer.