Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:13 Der er 67 kommentarer

Ja igen spørger jeg

Ja, hvad syntes i så om mit design nu? Uha, har arbejdet hårdt på det hehe...

Det er stadig lavet i F98...

Og gæstebogen er altså hellere ikke rettet til...

www.speedmonkey.1go.dk
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:15 #1
ved jeg har mange indlæg af disse... men ja... jeg ved ikke hvordan man sletter dem...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:17 #2
det ser godt ud..
men.. det ville være bedre hvis du havde din egen gæstebog som du kunne ændre layoutet på.. du kan muligvis få den i asp/php på: www.asp.dk (aka www.netcoders.dk ) www.activedeveloper.dk
du skal bare bruge en server der understøtter asp/php med access database.. se evt: www.frip.dk (bruger jeg selv) www.friserverplads.dk www.whitehat.dk
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:18 #3
ja men gæstebogen skal i ikke rigtig kigge på... hehe... regner med at tage den fra newbie.dk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:19 #4
du kan ikke slette dem.. kun lukke dem ved at acceptere et svar givet af dem der har hjulpet dig (eller dig selv, hvis du ingen hjælp får).. de vil altid kunne ses af brugerne af Eksperten.
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:19 #5
ok
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:30 #6
har du milgheder for asp eller php på din server
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:31 #7
det ved jeg ikke noget om... har ikke en prut fis forstand på hvad det er...
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:31 #8
du skal også passe på med det "logo" du har vedsiden af dit navn...
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:32 #9
hvorfor det???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:32 #10
som sagt.. brug www.frip.dk eller www.friserverplads.dk .. bare du ikke bruger brinkster ( brinkster.com )
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:33 #11
/cdc> der kan da ikke være copyright på ikonet/skiltet..
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:33 #12
jamen hvad er det jeg skal???
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:33 #13
det er i en FONT pakke
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:33 #14
http://www.mcafee.dk/item.php?id=200308200245 ellers synes jeg din side er meget pen og stilren, med gode farver
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:34 #15
aner det ikke, thesurfer, har bare set det på det link
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:35 #16
kiwisaft> hvad er det du snakker om?
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:35 #17
ja det med FRIP.dk og friserverplads.dk
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:35 #18
kiwisaft--> så skulle det ikke være noget problem
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:36 #19
/cdc> der er meget forskel.. det er ikke tæt nok på til at de kan skræve at kiwisaft fjerner det..
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:36 #20
og jeg kan da godt give adressen på fonten hvis det skulle være (tror jeg nok :D)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:37 #21
kiwisaft> du opretter en konto hos frip.dk, så får du adgang til asp/php og kan derved have din egen gæstebog.. den kan du så lave om på så meget du vil.. (kræver muligvis lidt viden indenfor asp/php)
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:38 #22
og det har jeg bestemt ikke... kan ikke engang HTML
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:38 #23
thesurfer, se ved siden af stinger: http://www.mcafee.dk/images/logos/mcafee_branding.png er det ikke tætt på, men som kiwisaft siger så ligger den i en fontpakke, så er det vel intet problem selvom de skriver branding
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:40 #24
men ja... i laver da bare lige en :P og ja... ved hellere ikke engang hvordan man få sin gæstebog ind i IFRAME
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:41 #25
/cdc, ja, jeg har set billedet.. men det er et internationalt symbol for miljø giftigt affald (eller noget i den stil)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:41 #26
..at det ligner lidt, mht til farver osv, tja.. så har du ret..
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:41 #27
men det ligger jo en en font pakke
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:42 #28
<a href="gæstebog-adressen" target="iframe-navn">Gæstebog</a>
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:43 #29
hvor skal det hen?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2003 - 19:44 #30
cdc -> Logoet er såmen bare det internationale advarselstegn for "biohazardous" meteriale - d.v.s. smittefarligt materiale, herunder bl.a. virus. Det er nok derfor at McAfee bruger det, selvom de beskæftiger sig med en anden type virus. Uanset hvad, så er det bestemt ikke noget som de kan rejse nogen sag på.
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:44 #31
tark.. for vil da helst ikke slette det
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:45 #32
kiwisaft> at det ligger i en font pakke som du har købt/downloadet er ikke dit problem.. men som /cdc siger, må billederne ikke ligne hinanden alt for meget.. hvis de gør, kan mcafee kræve at du fjerner det fra dit website, og de(n) person(er) der har placeret billedet i pakken, kan få problemer.

men da det ikke ligner for meget, kan du roligt beholder det.
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:45 #33
thesurfer> det lyder godt... hehe
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:46 #34
men nu må jeg se på den gæstebog.. hehe kan ikke finde ud af noget...
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2003 - 19:51 #35
cdc -> Undskyld for spam, men der er en vis ironi her. Det amerikanske "Center for Decease Control and Prevention" (forkortelse: CDC) beskæftiger sig i aller højeste grad med "biohazardous materiale". ;^)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:53 #36
du putter bare din kode jeg skrev på din side.. i stedet for koden du bruger til at sende brugeren videre til gæstebogen..
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:54 #37
frame navn`?
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 19:55 #38
nielle-->> :o)
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:57 #39
det kan jeg sq ikke finde ud af...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 19:57 #40
eksempel på iframe kode:
<iframe src="en-eller-anden-side" name="miniframe" frameborder="0"></iframe>

navnet på iframen er så "miniframe"
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:58 #41
ja men jeg ved jo ikke hvad min iframe hedder (rødmer)
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 19:59 #42
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:02 #43
den hedder "main" (så det i kildekoden)
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 20:03 #44
jeg kan sq ikke få det til at virke
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:06 #45
oplys altid fejl/mangler når du fortæller at noget ikke virker så vi andre har en chance for at hjælpe dig.
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
22. september 2003 - 20:07 #46
jamen jeg kan generelt bare ikke finde ud af det...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:07 #47
du har denne linie i din html kode:

<a href="http://www.wwwportal.dk/guestbook/1265/?id=1265&amp;page=read">Gæstebogen</a>

den skal erstattes med denne:

<a href="http://www.wwwportal.dk/guestbook/1265/?id=1265&amp;page=read" target="main">Gæstebogen</a>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:10 #48
man kommer ikke så langt ved at være afhængig af en grafisk html editor.
de fleste bruger simple tekstprogrammer som Notepad eller EditPlus (udmærket program), og skriver selv html/javascript/asp/php koden.

søg evt på html guides på nettet.. besøg www.html.dk
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. september 2003 - 20:10 #49
Admin --> nu må det være nok - jeg plejer ellers ikke at brokke mig, men det her er altså det 4 spørgsmål med samme indhold på de sidste 10 dage - jf http://www.eksperten.dk/spm/403074

Normalt lader man et spørgsmål stå en uges tid og så lukker man det hvis man ikke har fået svar og opretter et nyt!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:14 #50
kiwisaft> du har åbne spm.. 7 af dem har du allerede fået svar på (ved dog ikke om det er svar du kan bruge).. vær venlig at lukke spm/give points til dem der har hjulpet dig.
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 20:15 #51
Det bedste program til redigering af html sider mener jeg er dreamweaver. Det farver teksten ordentligt (kun html desværre), og man kan hurtigt skifte mellem WYSIWYG (what you see is what you get) og tekst.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:19 #52
amadeus> EditPlus farver: html, c, perl, cgi, asp, php og .........
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 20:20 #53
beskrivelse:

Syntax highlighting for HTML, CSS, PHP, ASP, Perl, C/C++, Java, JavaScript and VBScript. Also, it can be extended for other programming languages based on custom syntax files.

site: http://www.editplus.com/
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 20:25 #54
Ja, men WYSIWYG kan godt være meget rart, når man både laver design og script, derfor synes jeg at Dreamweaver er perfekt til mit brug. Og så vidt jeg kan forstå, så programmer kiwisaft hverken c, perl, cgi, asp, php og ..., men har måske brug for at få lidt indsigt i html-koderne, og måske have mulighed for at sætte en linie eller to ind som nogle fra exp har givet ham...
Avatar billede cdc Novice
22. september 2003 - 20:46 #55
Om man bruger FP eller DW er en smagsag.....Dog laver FP lidt slamkode, men hvis man bruger notesblok ved siden af og kan sin, er der intet problem i at bruge FP, og så er den billigere :o) Bruger FP meget selv....
Avatar billede snowball Novice
28. september 2003 - 23:00 #56
cs_player: Dit indlæg er blevet fjernet. Med mindre du har noget fornuftigt at bidrage med i spørgsmålet, så undlad venligst at kommentere og/eller svare i spørgsmålet. Alt andet vil blive set på som spam hvilket er totalt uønsket her på Eksperten.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede alexander_j Nybegynder
28. september 2003 - 23:10 #57
Hej Snowball - når du nu er i gang kan du så ikke hjælpe kiwisaft med at lukke nogle af hans enslydende spørgsmål(stillet med korte mellemrum):
http://www.eksperten.dk/spm/404399
http://www.eksperten.dk/spm/401392
http://www.eksperten.dk/spm/399021

og tildels (som vist er samme side)
http://www.eksperten.dk/spm/397367
http://www.eksperten.dk/spm/391677

Vh. Alexander
Avatar billede snowball Novice
29. september 2003 - 08:58 #58
alexander_j: Lav en anmeldelse på det. Så må vi prøve at kigge på det.

Snowball
Avatar billede alexander_j Nybegynder
29. september 2003 - 16:26 #59
Hvordan er det lige man gør det? Og det er ikke for at være negativ, men nogle har brug for lidt hjælp til reglerne her på eksperten i deres opstartsfase.
Avatar billede snowball Novice
29. september 2003 - 16:29 #60
alexander_j : Prøv og læs http://expfaq.1go.dk/?id=59#hvornaar_skal_man_anmelde og i det hele taget de ting der står på siden hvis du er usikker i hvordan du skal bruge Eksperten :)

Snowball
Avatar billede kiwisaft Nybegynder
30. september 2003 - 16:26 #61
PLING> undskylder mange gange for det forsinket poitn uddeling, men nu har jeg gjordt det ved ALLE
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:53 #62
"kiwisaft" - læg selv et svar her og accepter det bagefter, så du også kan få dette spørgsmål lukket :o)
Det er altså ikke for at være på nakken af dig, men udelukkende for at hjælpe.
Det ser da også ud til, at du har forstået det nu - du har lukket spørgsmål siden i går - (BARE I ORDEN - FORTSÆT PÅ DEN MÅDE FREMOVER, SÅ FÅR DU IKKE FLERE PROBLEMER PÅ EKSPERTEN :o)

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 18:32 #63
LUKKETID
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. november 2003 - 00:23 #64
Glemte du noget her "kiwisaft" ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 03:47 #65
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. december 2003 - 15:18 #66