Avatar billede aslan Nybegynder
22. september 2003 - 19:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på Java system

Jeg har bygget et regnskabsystem i java, og vil gerne have feedback på den. I kan downloade den fra www.aslani.dk.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 19:10 #1
det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål to gange, så luk venligst dette igen. iflg: http://www.eksperten.dk/regler.phtml

mvh.
Questis
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:18 #2
hvad er password og username?

//>Rune
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. september 2003 - 19:32 #3
du skal regisreret dig.
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 19:35 #4
Virklig godt og flot system!!
Men jeg har dog lige nogle få ting jeg godt kunne tænke mig hvis jeg skulle bruge det som regnskabssystem!

1) Under Kontoplan skal det være muligt at slette alle poster
2) Siden programmet er dansk, vil jeg gerne ha' det er muligt at lave komma i stedet for kun et punktum!
3) Under Indlæsning af sikkerhedskopi skal der ikke være muligt at se andet end mapper og .script filer!
4) Syntes ikke filerne skal hedde .script, så hellere .ap (A+)

Har du enten MSN eller ICQ?

//>Rune
Avatar billede aslan Nybegynder
22. september 2003 - 21:16 #5
Jeg bruger msn og du kan finde mig med mit email..
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2003 - 21:20 #6
Jeg har added dig, du skal lige acceptere...

//>Rune
Avatar billede guldkysten Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:51 #7
medions > ad. 2) den går ikke - det må ikke kunne lade sig gøre med mindre man har nulstilt kontoen. Ellers får du intet til at stemme.
Avatar billede guldkysten Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:31 #8
har kigget hurtigt på det, og der er en del der skal tages stilling til, men nogle af min punkter kan skyldes at jeg ikke har kigget det fuldstændig igennem.

Mangler :
- hvad med rabatter eks. faktura- og mængderabatter
- differentieret moms (indland, udland, varetype)
- valuta
- sikkerhed - (brugerid og password)

Det var lige en hurtig respons, og nogle af de ting lige falder mig ind ved første indtryk.

Generelt vil jeg sige at design/layout er meget indbydende, dog vil jeg sige at der mangler shortcuts - man kan såvidt jeg lige kan se, ikke få fat i nogen menuer eller noget via tastatur, men skal bruge mus. For brugere der har lært at bruge et system, bruger sjældent musen, de har lært genvejene.

Men ellers - forsæt - det er et hårdt marked med mange spillere, men kør fremad i samme stil og se hvad der sker - rom blev ikke bygget på en dag.

NB : skulle nok lige indskyde at jeg har arbejdet med ERP (Navision/Attain) siden 95, så jeg har jo nok en del meninger om hvordan der skal se ud.
Avatar billede aslan Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:50 #9
Jeg takker for dine kommenatr guldkysten, men som du selv siger det så opfylder system nogle af de mangler du påpeger der.

Rabetter kan laves ved at man opretter en vare som rabat og derved kan lægge den til når man opretter en faktura.

Man kan selv oprette sine moms som man har lyst til på funktioner/moms

Valuta har jeg ikke kigget på, kunne du ikke lige forklare hvordan man på en smart måde kunne implementere det?

Genvejs taster findes der på kassekladen og ved oprettelse af faktura. Regnede med at det var her der var mest brug for dem(se FAQ på min hjemmeside for nærmere opl.)

Og her er hva jeg arbejder på til næste version taget fra min side:

1. Gui forbedringer og fejl rettelser.

2. Understøttelse af netværk, så man kan have flere computere med a+ kørende på samme regnskab(server og klienter).

3. Mulighed for at sende rykkere til kunder.

4. Oprettelse af regnskabs perioder.

5. Refactoring og performance.

6. Understøttelse af transaktioner i databasen.