Avatar billede tbbj Nybegynder
22. september 2003 - 17:07 Der er 4 kommentarer

DNS Opsætning

HejSa!

Jeg har en del spørgsmål omkring DNS
1. denne dns server skal kunne arbejde sammen med dh hostmaster
2. hvordan sætter man så en fyr op?
3. Hvilken Styresystem skal man hels bruge? (med fordel)
4. hvordan kommer jeg igang med alt dette her?
5. jeg har hørt at man skal have 2 dns server for at kunne blive reg til dk hostmaster er den 2 server heller kan det hele være på maskine?
6...

Tbbj
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. september 2003 - 17:18 #1
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=77&subaction=dummy&action=cmsview&language=da

3. Du skal bruge et styresystem som du er gode venner med eks. bruger vi Linux har tidligere brugt Unix.. Nogle bruger Windows og kan blive ved :o)

4. Låner/køber nogle bøger om DNS, det er lagt lettere end at nogle laver en step to step herinde...

5. Du skal havde en primær/sekundær nameserver for at blive godkendt ja, disse kan ligge på samme maskine, men det er hverken tanken eller optimalt for går den ene ned så kan den jo ikke tage over også er ideen med primær/sekundær nameserver væk :D

6... Disse blev tilbage...
Avatar billede tbbj Nybegynder
23. september 2003 - 19:06 #2
oki!

det vil jeg tage til efter retning men har du nogle gode bog som man ved en stor fordel kunne få noget ud af?
Avatar billede clausjj Nybegynder
25. september 2003 - 12:28 #3
Den bedste DNS bog er uden tvivl den fra O'Reilly. Den beskæftiger sig både med DNS generelt og med BIND, som er den mest benyttede DNS server på Linux platformen. http://www.bookworld.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=0-596-00158-4
O'Reilly har også lavet en bog om Windows 2000 DNS. http://www.bookworld.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=0-596-00230-0
Avatar billede zerocrash Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:57 #4
Tak for hjælpen - skulle lige bruge det samme indhold :D