Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 16:43 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Desktop crash

Håber jeg har valgt den rigtige kategori...ved nemlig ikke om det er hardware eller min software der er galt med..

System:
Bundkort: Soltek SL-75FRN2-RL
CPU: XP2400 T.Bred
Ram: 2x512mb pc2700 Samsung
lyd: creative 512PCI/onboard*
HD: IBM 30gb
Grafik: Pallit Microsystems GForce TI4200 (128mb DDR)
* bruger ikke begge samtidig, men prøvet med begge
intet er overclocket!!!
nyeste BIOS

Software:
WinXP Pro Service Pack1
Dx:9.0 (4.09.0000.0900)
nyeste driver til alt, undtagen til grafik:44.03 detonater, da de virkede bedre end de nyeste

PROBLEMET:
Spiller jeg Operation Flashpoint, kan den finde på at crashe til desktop.... der kommer ingen fejlbesked. Den crasher simpelthen bare ud til desktoppen. Det samme i Battlefield 1942. Her sker det dog når den er ved at loade et map ind, ca når den er 2/3 henne.

Jeg aner virkelig ikke hvad der kan være galt...har kørt diverse test programmer til ram+cpu, men de finder ingen fejl. uninstalled spillene + driverne. Virker heller ikke. OS´en er rimelig "frisk" dvs. at den er blevet installeret for mindre end 1 måned siden. Har også prøvet at sætte ram i BIOS til "optimal/stable" settings. Ingen effekt heller. Slået antivirus + firewall fra inden jeg startede spillene. Heller ingen effekt. Temperaturen skulle være iorden. Har også prøvet at spille med siden af kabinettet taget af. Stadig ingen effekt.

I battlefield 1942 er det 9.9/10 gange det sker. Hvorimod det svinger MEGET i Operation Flashpoint.

Jeg er TOTALT på bar bund...aner ikke hvad det kan være galt. Synes jeg har prøvet det hele!! Håber der er noget hjælp at hente herinde ;)
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 16:46 #1
btw. spillene er selvfølgelig "up-to-date" ang. patches
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 16:58 #2
Hmm et skud kunne være at du måske mangler vigtige filer til dit styresys!

Har du xp så prøv at indsætte denne sti i kør sfc /scannow men husk at have din xp cd i!

Grafik: Pallit Microsystems GForce TI4200 (128mb DDR)
Kan også være dette der evt er defekt! Palit har ikke gode ry
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:00 #3
Du skriver at temp skulle være okay!? Hvad er den temp på! Test evt med aida
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:03 #4
Virker bare skummelt, at jeg ikke får nogen fejlbesked. At den bare hopper ud til skrivebordet
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:04 #5
Hvad står der i din logbog?
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:06 #6
Der har jeg oxo kigget (logbogen)...den skriver ikke noget på det tidspunkt den crasher
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:07 #7
Hmm sært ja!

Hvad siger din temp?
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:09 #8
den ligger på 59-60 (ABSII temp) når den har arbejdet i lang tid
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:10 #9
Hmm ja lyder ikke af meget! Er den en Intel kan det godt være meget tror jeg!

Har du tjekket for virus
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:11 #10
det er AMD...
og ja der skulle ikke være virus på
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:14 #11
Kommentar: ird

Prøvede du dette
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:15 #12
nej ikke endnu  2 sec.
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:15 #13
er du ikke en guttermand og lukke de meget gamle tråde du har! :-)

Håber ikke det gør noget jeg nævner det
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:25 #14
det skulle være iorden
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:25 #15
de skulle være lukket?
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:27 #16
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=kamikaze2&option=22

De gule flag og de mørkegrønne er ikke lukket. Er der ikke kommet et svar smider du bare et selv og acceptere det
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:30 #17
ok...de skulle være lukket nu ;)
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:31 #18
Kanon :-)

Virkede det andet
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:32 #19
den kom ikke med nogle fejl
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:35 #20
Den skal heller ikke melde fejl, men installere manglene filer på din pc.

Har du prøvet en scandisk
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:37 #21
ja...også defragmenteret disken. Intet resultat
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:38 #22
Du har sgu spøgelser på din pc *GG*

Mit bud er dit grafikkort så eller en reapir af dit styresys.
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:39 #23
Palit er det med at give periodiske systemfejl. Har selv haft et par stykker af dem. Det første giv helt ned, og gav fejl ret lig dine egne!
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:40 #24
prøver at se om jeg kan låne et andet grafikkort...styresystemet tror jeg ikke det er. Da som nævnt er en meget "frisk" ver.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:41 #25
hmmm  ligger der ikke en BIOS på sådan en fætter? kunne være man skulle prøve at opdatere den!?
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:43 #26
Jo men der skal du dælme være forsigtig!

Jeg tør ikke råde dig overhovedet, men det kan godt løse dit problem "måske"

Du kan også risikere at din pc går helt ned!!
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:43 #27
det med pallit giver fejl...har du også hørt det andre steder fra, eller er det egen erfaring "kun"?
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:44 #28
Nej ved at mange har samme problem! Asus eller MSI laver nogle kort magen til dog meget mere stabile!

Palit er ikke mit næste valg :-)
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:48 #29
Det er da egentlig rigtig...min kammerat har det samme kort som mig...hans er fornyelig stået af
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:49 #30
*G*

Har nu et der funker perfekt, men er nok bare heldig
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 17:53 #31
jeg lukker ikke spørgsmålet endnu...men tester lige med et andet kort og vender tilbage...
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 17:55 #32
helt ok. har smidt et svar i tilfælde
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
22. september 2003 - 22:22 #33
mega skummelt!
prøvede lige 10 x ganga at starte et single player spil i bf1942: Ingen problemer!!!
multiplayer = crash til desktop.......

http://eatech.custhelp.com/cgi-bin/eatech.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8332
Dette er EAgames "løsning" på problemet!! Der iøvrigt har sin "egen" overskrift hvilket nok vil sige at jeg LANGT fra er den eneste med problemet
Avatar billede ird Praktikant
23. september 2003 - 07:26 #34
Lukker du her så?
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
23. september 2003 - 14:55 #35
nej har jo stadig problem i OPF :)
Avatar billede ird Praktikant
23. september 2003 - 16:17 #36
prøv lige at skifte det kort
Avatar billede ird Praktikant
24. september 2003 - 19:07 #37
Sig mig forsvandt du helt??
Avatar billede ird Praktikant
25. september 2003 - 14:56 #38
Feedback ville da være dejligt så man ved om man løste dit problem!!
Avatar billede ird Praktikant
03. oktober 2003 - 16:40 #39
Giver du ikke lyd så man ved om man overhovedet hjalp dig :-)
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:06 #40
:)
Har ingen probler i battlefield mere.....> satte "internet connection" til isdn istedet for dsl i bf menuen..... har ikke haft et crash siden. MEGET mystisk, men det virker. OFP ved jeg ikke endnu...
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:06 #41
probler=problemer (doh)
Avatar billede ird Praktikant
04. oktober 2003 - 16:59 #42
Så lukker du vel denne tråd??
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:21 #43
jep.
Tak for din indsats :)