Avatar billede flemmingerglad Nybegynder
22. september 2003 - 15:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ipaq 2210

Er der nogen som kan fortælle mig om, Ipaq 2210... Er den passende, hvis man skal køre Navigation over den?
Kan ikke rigtig finde ud af hvad der er bedst... er der nogen som kan hjælpe....

Takker på forhånd
Avatar billede benny.dk Nybegynder
22. september 2003 - 15:50 #1
Jeg kører selv navigation (tomtom v2) på min ipaq 2210 og det er bare perfekt. Hvad man hører andre steder er det måske tæt på den bedst mulige løsning og mange mener den er ebdre end faste installationer til langt størrer beløb.

Eneste minus (som skyldes tomtom ver 2) er at man skal skifte kort ved grænsen, men det er til at leve med.
Avatar billede leifleif Nybegynder
22. september 2003 - 15:51 #2
Ja, køb roligt den. Der er valuta for alle pengene ved tilbuddet i Bilka/Føtex.
Men skynd dig lidt. De kan næppe blive ved med at forære tingene væk.

Prøv af følge med i nyhedsgrupperne: dk.teknik.satellit.navigation og/eller
dk.edb.system.lomme-pc

Leif B.
Avatar billede axb Nybegynder
23. september 2003 - 10:39 #3
Bilka/Føtex tilbudet på iPAQ 2210 med tomtom2 er formodentlig p.t. det bedste tilbud du finder på en PDA/navigator løsning. 2201 koster normalt mellem 3.300 og 4.500 og tomtom2 med antenne og kort over Skandinavien og det sydlige Finland koster mellem 2.300 og 3.500.
Det eneste du skal anskaffe ekstra, er et hukommelseskort til at lægge kortene på. Det kan du få fra 2-300 og opefter, alt efter hvad du selv tror, at du får brug for.

Virker det? Ja, det virker, og det endda rigtigt godt. Når først antennen har fået kontakt med GPS satellitterne, hvilket erfaringsmæssigt normalt tager fra 10 sekunder og op til nogle få minutter, så er systemet effektivt og pålideligt. Jeg er specielt imponeret af systemets evne og hurtighed til at finde alternativ vej, når jeg vælger at køre en anden vej den foreslåede.

Når du har købt og installeret systemet, så vil jeg kraftigt anbefale dig, at downloade og installere de seneste opdateringer fra tomtom. Det drejer sig både om opdatering til tomtom2 og gps.

Du vil formodentlig få glæde af nogle af disse links:
www.tomtom.com
www.gps.dk
www.klingtech.dk
home1.stofanet.dk/eliasen/ (dansk tomtom-forum)
www.pdashoppen.dk
www.pocketfreak.dk
www.novendo.dk
www.flashcarddirect.com/compactflash.htm
www.freewareppc.com

Held og lykke med købet
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
25. september 2003 - 10:57 #4
Jeg har skrevet en større anmeldelse af netop iPAQ 2210 på http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/ipaq2210/ipaq2210.html

Hvis du har ander spørgsmål, så er du velkommen til at spørge.