Avatar billede popsy Novice
22. september 2003 - 14:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

billigste bilforsikring

Kom til at købe bil i lørdags, og nu skal jeg på forholdsvist kort tid, finde ud af hvor det er billigst at forsikre den.

Skal kun bruge ansvar, og har kun en indboforsikring derudover.

Billigste jeg hidtil har fundet, er ved if, som "kun" vil have 5700 pr år for at forsikre min lille Mazda 323 1,3 fra 1993 :-/

Jeg har prøvet ved alle de store kendte selskaber, nogen der har et tip til hvor det måske er billigere?

Nb.: Jeg gider ikke linksene til de forskellige samlede databaser, jeg har prøvet dem :)
Avatar billede htmlkongen Novice
22. september 2003 - 14:52 #1
Hvor gammel er du?
Avatar billede htmlkongen Novice
22. september 2003 - 14:52 #2
Kan du ikke sige noget mere om bilen?
Avatar billede htmlkongen Novice
22. september 2003 - 14:54 #3
http://www.tryg.dk/netinsurance01/car.do?uniklink=beregnBil Har du været herinde også? Her skal jeg bruge nogle oplysninger jeg ikke har :)
Avatar billede popsy Novice
22. september 2003 - 14:55 #4
har været der. Er 29 år.
Avatar billede ird Praktikant
22. september 2003 - 14:59 #5
Popsy åben lige ICQ
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2003 - 20:04 #6
Lyder fedt "Kom til at købe bil"

("HOV! Der købte jeg da vist lige en bil")

*GG*
Avatar billede sbe Nybegynder
22. september 2003 - 21:24 #7
Har du kigget hjemmesider eller har du prøvet at ringe til de forskellige selskaber?

Da jeg købte bil for første gang for et par år siden, var der ved nogle selskaber meget stor forskel på listepriser og den pris jeg endte med at få. Fik f.eks en del års gratis anciennitet. Hvis du ikke har prøvet det allerede er det i hvert fald et forsøg værd.
Avatar billede popsy Novice
22. september 2003 - 21:28 #8
john> Fame ikke engang løgn, der _var_ helt spontant, i løbet af 20 minutter nåede vi at se dem, prøvekøre og skrive under :-/
Avatar billede popsy Novice
22. september 2003 - 21:29 #9
sbe> Ja, jeg har været gennem alle de store (kendte/gængse) selskaber, og priserne spænder fra 5700 (IF) til 12000 (Fair).

Er mere interesseret i de små selskaber, som man ikke hører om i tv reklamerne osv, der må da være nogen med et godt tilbud.
Avatar billede -kris- Praktikant
23. september 2003 - 08:31 #10
Hej,

Er du medlem af en fagforening? De har ofte nogle aftale med forsikringsselskaber så du kan få fordelagtige forsikringstilbud. Jeg undersøgte også mange muligheder for bilforsikring, den billigste mulighed fandt jeg i IDA's medlemsbutik - måske din fagforening har noget lignende?
Avatar billede sidan26 Nybegynder
23. september 2003 - 18:56 #11
Jeg har også netop købt bil (Ford) og fik den billigt forsikret gennem FORD danmark, der har aftale med TopDanmark. Så prøv at spørge en autoriseret Mazda forhandler om de har lignende aftaler med nogle forsikringsselskaber.
PS. jeg fik en aftale til 4700, er førstegangskøber, bil under 800 kg. og er 26
Avatar billede popsy Novice
23. september 2003 - 18:56 #12
kris> Tænkte jeg osse på, og undersøgte straks Alka, som er tilknyttet min fagforening. De gav mig et yderst favorabelt tilbud, på 10.000 pr år :(
Avatar billede popsy Novice
23. september 2003 - 18:58 #13
Alle som har deltaget, smid lige et svar inden i morgen, så må i dele pointene.
Jeg har nemlig tegnet forsikringen gennem Aros nu, de viste sig at kunne levere det bedste tilbud samlet, indbo, bil, ulykke.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 00:12 #14
Tjaa, folk har da fået chancen nu :)