Avatar billede jonaslyn Nybegynder
22. september 2003 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af Rejseholdet

Hej

Jeg vil gerne lave en backup af mine rejseholds dvd'er.

Jeg har prøvet med et program der hedder Smartripper for at rippe hele dvd'en ind på min pc. Derefter brugte jeg Dvd2One for at mindske størrelsen af dvd'en, men der kunne jeg kune vælge 1 af de 4 afsnit og der var ingen menu.

Hvis nogen har en guide som kan løse mit problem ville jeg blive ganske glad, faktisk meget glad.

Guiden skal helst være på dansk.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. september 2003 - 14:20 #1
Tror du kan bruge noget af dette: http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
22. september 2003 - 15:08 #2
Her er en dansk guide til netop de programmer du nævner:
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=17
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 15:17 #3
Har selv haft det samme problem med backup af en DVD hvor der var flere afsnit på. (Dog til DivX)
Problemet var at alle afsnit lå i samme .vob filer, hvilke betød at jeg måtte dele dem manuelt, efter at jeg havde encodet det hele.
Måske derfor du kun kan vælge 1 afsnit.

Prøv at afspille dine .vob filer fra harddisken, og se om ikke alle afsnitene er der.

Hvis dette er tilfældet, må du ha' fat i et program der kan redigere .vob filer.
Avatar billede dollyman Nybegynder
23. september 2003 - 06:42 #4
du bruger dvd-shrink til at rippe med og nero til at brænde med.
såre simpelt.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. september 2003 - 23:36 #5
Fandt du ud af det?
Avatar billede avril Nybegynder
27. september 2003 - 14:33 #6
Her kommer det ultimative svar ! ;-)
Det du skal bruger, er et program der hedder DVDxCopy express.

Den beder dig om at smide dvd'en ind. Så copiere den dvd'en, hvorefter du bliver bedt om at smide dvd skiven i. Det gode ved programmet er ,at en normal dvd fylder 7-8 GB. Dette program laver et "Compress" dvs. Du får hele filmen ned på en 4.7 GB skive og kvaliteten er stadig i top. Tager en times tid og du har en backup. Så slipper du for dvddecrypter og hvad har vi ellers.
Avatar billede jonaslyn Nybegynder
27. september 2003 - 15:31 #7
Hej Alle sammen

Jeg vil bare sige mange tak for hjælpen, jeg er i fuld gang

Hilsen Jonas Lyngholm
Avatar billede jonaslyn Nybegynder
27. september 2003 - 15:32 #8
Og jeg vil bare lige sige at jeg kan kun godkende et svar og det første jeg fik som jeg kunne bruge kom fra "dollyman" men de andre funger også godt nok