Avatar billede virtus Nybegynder
22. september 2003 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TCP UDP Porte

Jeg har 3 Windows 2000 Servere og en Linux SME Server stående som bliver flyttet over på en SHDSL pr 1/11-03, nu tillader TDC dog ikke at man selv åbner og lukker for porte, derfor er jeg på jagt efter en komplet liste over TCP / UDP Porte som jeg kan få behov for at åbne..

Der er følgende Services installeret på Windows serverne.
MsSQL
SMTP
IMAP
EXCHANGE (2000, med webmail)
IIS 5.0 (Snart 6.0 2003 Server)
Media Services 9.0 (Det nyeste, bruges til ekstern radio / video streaming)
VPN (både over Inet og ved dial-in)

1 point, hvis man skrive hvilke porte ovenstående services bruger eller 30 hvis man finder en liste over samtlige tcp /udp porte fra 0 - 65535 ;)

Tak :)
Virtus
Avatar billede netpxg Nybegynder
22. september 2003 - 13:54 #1
Prøv med netstat eller se  SERVICES, den finder du formodentlig i C:\WINNT\system32\drivers\etc\
Avatar billede virtus Nybegynder
22. september 2003 - 13:56 #2
Hvorfor skulle jeg det ?

Virtus.
Avatar billede netpxg Nybegynder
22. september 2003 - 14:00 #3
Vil du ikke gerne vide hvilke porte, der er i brug ?
Avatar billede virtus Nybegynder
22. september 2003 - 14:02 #4
"derfor er jeg på jagt efter en komplet liste over TCP / UDP Porte som jeg kan få behov for at åbne.."

Virtus
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 14:03 #5
Noget a la denne her:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

P-ilsner Benjams69
Avatar billede virtus Nybegynder
22. september 2003 - 14:07 #6
Benjams69 > TAK !!! :)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. september 2003 - 19:14 #7
np...