Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 00:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Defekt Brænder (måske!!)

Hej!

Jeg har en 4432 Medion (Acer) brænder, som ikke vil som jeg!
Den kan fint skrive datacder, men så snart der bare kommer lidt musik ind i billedet står den helt af. Har prøvet at brænde ved lavere hastigheder og jeg har prøvet at skrive \"on the fly\"...
Min computer er en IBM aptiva 550 mhz

Skal jeg overlade min brænder i en teknikers vold?

Mvh. MTG
Avatar billede munk Nybegynder
28. december 2000 - 00:54 #1
nej musik brændes på en anden måde.Se indstillinger i dit brænderprogram...
Avatar billede driis Nybegynder
28. december 2000 - 00:58 #2
Til musik bruges naturligt nok et andet filsystem på CD\'en. I dit brænderprogram vil du typisk kunne vælge noget i retning af \"New Project\" og derunder \"New Audio CD\" (evt. under menuen Filer/Files). Vælg dette og brænd nogle wave-filer (evt. MP3 hvis programmet understøtter det) ned på en CD, så burde det virke.

Hvilket brænderprogram bruger du?
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 01:06 #3
Problemet består også i at den har virket! Jeg har brændt adskillige musik cder, og da brænderen fyldte et år igår, burde den ikke være slidt ned.
Jeg bruger Easy CDcreator 4, eller Nero 5. OG JEG VED GODT HVORDAN MAN OPRETTER EN AUDIOCD!
Avatar billede perj Nybegynder
28. december 2000 - 01:15 #4
Jeg tror du må afinstallere det ene program.
Easy CDcreator og Nero går ikke godt sammen, og skaber problemer for de fleste. Slet Nero, og prøv igen.
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 01:17 #5
Har jeg desværre også prøvet!
Jeg overlod den til ham som sælger Medion i danmark, og han kunne godt få den til at virke på deres firmacomputere (selvfølgelig), så det er herhjemme der er problemer. Har gjort ALT undtagen at omformatere, som måske er min eneste udvej?!
Avatar billede driis Nybegynder
28. december 2000 - 01:18 #6
Når du skriver, at den \'står helt af\', hvad præcist mener du så? Går den kold eller kan CD\'en ikke læses efter brænding eller noget helt tredje?
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 01:20 #7
Den brænder fra 1-5 numre, hvorefter den siger at en uventet fejl opstod. Den kan fint afspille de brændte numre, men det er ikke så fedt kun at have singler med et nummer på =)!
Avatar billede driis Nybegynder
28. december 2000 - 01:21 #8
... Jeg ville nok prøve at formatere systemet, det løser _mange_ problemer. Hvilket OS bruger du i øvrigt?
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 01:22 #9
win 98 SE dansk, overvejer at opgradere til WinME dansk
Avatar billede perj Nybegynder
28. december 2000 - 01:23 #10
Du ved sikkert alt om, at du ikke skal have andre programmer m.m. kørende og bla. bla. bla. :-) ?
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 01:25 #11
Jep.... Computere er mit liv, jeg er 16 =)
Avatar billede perj Nybegynder
28. december 2000 - 01:26 #12
Så skulle du jo have været i seng for længe siden :-)
Avatar billede mtg Nybegynder
28. december 2000 - 01:38 #13
Et lidt andet spørgsmål: Hvis jeg omformatere, er det så værd at ligge Win2000ME ind i stedet for 98SE? eller er det for fejlfyldt?
Avatar billede driis Nybegynder
28. december 2000 - 01:57 #14
Win2000 og WinME er 2 forskellige ting:
WinME skulle være en forbedring af Win98SE; men det er blevet beskyldt for at være mere fejlbefængt - om det er rigtigt, ved jeg ikke.

Win2000 bygger til gengæld på NT4 kernen og er et meget stabilt system. Det vil klart være en fordel at lægge det ind - men der er nogle få 3D spil, der ikke kan køres under 2000, og ved de andre spil vil man opleve en marginal ydelsesforringelse.
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 21:38 #15
sætter de tres point over i det andet spørgsmål