22. september 2003 - 11:48Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Hvis så
Jeg sidder med et excel-regenark der opgør timerne for et antal månedslønnede medarbejdere. Det fungerer ved at jeg indtaster mødetiden dag for dag og så returneres timetallet i en anden kolonne. Formlen er denne: =24*(E56-D56+E57-D57) og dette fungerer fint. Men jeg vil gerne have at hvis f. eks. en medarbejder er syg, afspadserer eller har ferie så returneres "s", "a" & "f" som en talværdi, svarende til det antal timer pr. dag som en sygedag eksembelvis udgør. Hvordan laver jeg den formel ?
Du kunne også lave en database med de forskellige timer/mødetidspunkter for ferie, afspadsering etc. I dit hovedark kunne du så lave en rulleliste med "sygdom","afspadsering","ferie" o.s.v. Når du så vælger en af disse henter nogle opslagsformlerne fra databasen.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.