Avatar billede mallen Nybegynder
07. september 1999 - 08:38 Der er 21 kommentarer

Pixelview TNT2 vil ikke virke med mit bundkort

Jeg har for nylig købt et Pixelview TNT 2 model 64 m. 32 MB ram, men det virker ikke med min maskine (AMD-K6 2 450MHz på et FIC PA2013 bundkort, 128MB ram,). Så jeg tænkte at det nok var mit grafikkort der ikke virkede, så jeg gik over til min nabo og prøvede den i hans computer, og der virkede den perfekt på næsten samme maskine (ASUS P5B, 350 MHz, 64 MB ram) ved at installere de selv samme drivere. Så tænkte jeg at det måtte være mit bundkort der ikke virkede, så jeg lånte et ATI rage fury m. 8 MB ram, og det virkede perfekt på min maskine!!!!

Jeg kan godt start WIN 98, og finde kortet og installere driverne, men når jeg så lukker windows ned kokser den!(Ja det er også første gang jeg har hørt at windows kan det!!!!!!!!)
Jeg slukker for den og genstarter, og windows skriver at mine display settings ikke virker med mit hardware.

Nu er mit spørgsmål hvad fanden gør jeg nu???????????!!!!!!!!!
Avatar billede joker73arb Nybegynder
07. september 1999 - 10:14 #1
Vær nøje opmærksom på dine IRQ/ressource tildeling til dette grafikkort. Du kan sætte nogle parametre inde i din BIOS. Prøv at ændre lidt på disse. Det kan også være samspillet imellem dit motherboards BIOS og dit grafikkort. I dette tilfælde vil en BIOS update være på sin plads.

Joker
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
07. september 1999 - 10:45 #2
Check om dit bundkort kører med Ali-chipsæt, for hvis det gør det, kan det ikke kører med RivaTNT2!!!
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
07. september 1999 - 10:58 #3
ASUS P5A kan fx. ikke køre med RivaTNT2, men det kan godt være at ASUS har fået rettet noget til P5B'eren.
Avatar billede mallen Nybegynder
07. september 1999 - 12:32 #4
Jeg tjekker om det skulle virke. Jeg opdaterer min BIOS.......

Ingen points før jeg finder ud af om det virker
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. september 1999 - 18:52 #5
Hvilket chipset har du?
Avatar billede mallen Nybegynder
07. september 1999 - 20:34 #6
Smart som jeg nu er gik jeg hjem og flashede min bios, med FIC's nyeste driver, med det udfald, at der kom fem sjove bib lyde og ikke en skid der virker. Mit bundkort virker i hvertfald ikke. Jeg fik så af forhandleren at vide at jeg skal have fat i en ny BIOS som ikke er at få fat i her i DK.

Så jeg har lige smadret mit bundkort. Hvilket bundkort kan med sikkerhed understøtte alt mit hardware?????
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. september 1999 - 21:53 #7
prøv at snakke med http://www.opti-use.dk
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. september 1999 - 08:47 #8
>>>mallen..
Du har jo allerede prøvet det på din nabo comp. der havde et ASUS P5B. Asustek bundkortet er et ret lækkert bundkort så hvorfor ikke prøve det?

Joker..
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
08. september 1999 - 09:32 #9
Med fare for at gentage mig selv:
Lad være med at købe et bundkort med Ali-chipsættet!!!!! hvis du vil kører med Savage4 eller TNT2 - det kører ikke. Du får måske først fejlene i nogle spil, men det kører ikke. Asus har ingen løsning på problemet.
Jeg kan anbefale EPoX MVP3G-2, der kører med Via MVP3 chipsættet.

joker>> Hvad er det lækre ved et bundkort der ikke vil køre med lækre grafikkort.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. september 1999 - 09:43 #10
Bjarne73>>>>
Hvis vi nu læser hvad der bliver skrevet i spørgsmålet, så kan vi jo se at dette TNT-kort rent faktisk virkede med dette ASUSbundkort, ikke? Hvorfor så ikke køre med et ASUS-bundkort som man ved virker efter hensigten????bare en lille tankestreg....derudover kan jeg fortælle at det FIC PA2013 bundkort som ikke virkede med TNT-kortet ligeledes kører med VIA MVP3 chipsættet...Kan det blive bedre????? :-)

Mallen>>> Være sikker på at dette TNT kort kører korrekt med asus kortet. Læs: ikke bare at man kan installere det, men at det rent faktisk også virker...

Joker
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
08. september 1999 - 10:19 #11
joker>>> Det er et problem der erkendt af ASUS, problemet opstår som regel først når man kører spil der bruger OpenGL el. DirectX. Det ville være fjollet at købe et bundkort hvor selv producentens distributør i Danmark anbefaler sine forhandlere ikke at sælge Asus' egne TNT2 grafikkort til!!!
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. september 1999 - 10:27 #12
bjarne>>>det giver jeg dig helt ret i..selvfølgelig ville det være fjollet. Det er såmen også derfor at jeg beder Mallen om at teste dette grundigt.

Mallen>> læs hvad bjarne73 skriver, så har du endnu mere teste grundlag.

joker
Avatar billede lusk Nybegynder
15. september 1999 - 10:09 #13
Jeg har sku ingen problemer med mit
Asus P5B!!! Alt køre som det skal med
mit Hercules TNT2!
Og min vens Matrox G400!
Såååååå.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
16. september 1999 - 22:57 #14
bjarne>>> Jeg kender da en som har et Asus P2B med Pixelwiev TNT2... Det kører sgu som det skal...
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
17. september 1999 - 09:06 #15
i11uzion>> Jada, men problemet ligger ikke hos ASUS, men i ALi chipsettet som de bruger på P5A'eren. P2B kører fint.
Avatar billede lusk Nybegynder
18. september 1999 - 13:56 #16
Har Ali Chip på mit motherboard !
INGEN PROBLEMER!
Avatar billede mufoxe Nybegynder
04. oktober 1999 - 21:39 #17
Spørgsmålet har været oppe og vende et par gange rundt omkring på nettet. Det har vist sig at tidlige version af Ali chipsættet ikke rigtigt vil med TNT2 chipsættet.
Så vidt jeg husker var den eneste løsning at opdatere sin BIOS - ikke en løsning, der virker med 100% sikkerhed. Virker det ikke, er der ikke noget at gørem udover at anskaffe et nyt bundkort.
Du kan finde opdateringerne på denne side:
Avatar billede runar Nybegynder
17. november 1999 - 15:48 #18
Problemer med Ali kan ordne seg med å laste ned siste AGP driveren. Det er en driver og ikke en bios oppdatering.
Avatar billede larz Nybegynder
07. februar 2000 - 23:25 #19
Tror ikke det er fordi det er et ali chips- set.... sikkert den samme fejl som nogle versioner af ASUS'ses bundkort har......  Agp poten får simpelhen ikke nok strøm.... (Mener jeg )
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 01:16 #20
>> Mallen.....Var det ikke en ide at lukke det oldgamle spm...?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. februar 2001 - 19:21 #21
teknik, agreed.