Avatar billede pc_freak Nybegynder
20. september 2003 - 23:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

hammer editor & steam

Hej jeg har et problem:

Jeg har downloadet det nye steam og det har slettet alle mine gamle filer i min gamle hl mappe.

Jeg lavet maps med worldcraft/valve hammer editor og
brugte de wad filer der var i spillet originalt.

Problemmet er at jeg ikke kan åbne dem da de ligger i en
eller anden form for cache fil som steam bruger,
en såkaldt .gcf fil (tror det står for Game Cache File).

Jeg kan som sagt ikke vælge wads mere og derfor ikke lave textures til mine maps :'(

Nogen der ved hvordan man kan lave maps med textures med
Worldcraft/Valve Hammer Editor og Steam 1.0 med cs 1.6

På forhånd tak
Avatar billede jammerlab Nybegynder
21. september 2003 - 01:53 #1
Du kan jo altid hente dem fra valve (Half-life) og så bare ligge dem i en folder for sig selv. Tror ikke du kan bruge worldcraft pt. med 1.6 :)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
21. september 2003 - 01:59 #2
øhhhh - Talker - hvad hjælper det hvis det er maps han selv har lavet?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
21. september 2003 - 02:13 #3
oneskarvonly - Jeg går ud fra han ikke kan åbne mapsne fordi den ikke længere kan finde de gamle wad filer. Derfor bliver han nød til at hente dem igen indtil worldcraft kan bruge den cachede version.
Avatar billede zero3cool Nybegynder
21. september 2003 - 10:39 #4
(Taget fra: http://collective.valve-erc.com/index.php?news=1063681139-05974200)

"Ok alot of you have been wondering what the heck is happening mapping wise now that steam is out. You cant use any of the counter-strike wads or half-life wads etc..., because they are all in the cache files. Well I noticed this too so I emailed Chris 'autolycus' Bokitch, to find out what the heck would be happening? Here is a response to put alot of you at ease.

'Something will definitely be done to allow textures, etc to be used in Hammer. I pointed this out to David Speyrer (the Hammer programmer) and he's going to take the issue to the Steam team. Rest assured - mapping ain't nearly dead. :)'"

Men da de "steam baner" er "bagudkompatible" så kan du vel bare bruge de gamle .wad filer. Hvis du har problemer med at få fat i dem kan jeg godt "skaffe" dig dem.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. september 2003 - 15:10 #5
Som jeg sagde :P
Avatar billede pc_freak Nybegynder
22. september 2003 - 17:25 #6
fandt ud af at stjæle dem fra en anden pc der havde 1.5 og kopierede dem så abre til: C:\Program Files\Steam\SteamApps\xxx@xxx.com\counter strike\cstrike\

det virker helt fint og jeg kan lave baner igen :-)