Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 22:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken dvd adspiller bør jeg tage?

Hej jeg sidder og kigger på dvd-afspillere, men kan ikke finde nogle ordentlige tests, så jeg har er par spørgsmål:

Krav:
- Surround lyd
- SVCD, VCD og DivX understøttelse

Skal helst kunne:
- Spille mp3'er (hvis det ellers kan betale sig at bruge den som cd-afspiller)
- Understøttelse af MPEG4

Kan det betale sig at bruge den som cd-afspiller? (skal snart købe anlæg, og jeg køber delene enkelvis, og hvis jeg lige så godt kan bruge den, så er der godt)

Hvilke mærker skal jeg gå efter og hvorfor?

Er der andre gode råd og tips så sig til.

Jeg har haft et kig på
Kiss DP-450 - Region Free (koster det samme som den med regioner, så hvorfor ikke?)
Ps. Jeg vil ikke se nogle google søge resultater, dem kan jeg godt selv finde, tak!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2003 - 22:15 #1
kiss Dp-500 eller bedre ;o)
hvad er din max pris?
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 22:42 #2
ikke så meget bedre at jeg vil betale for det :).

Jeg har ingen fast max pris, så med mindre det er overdrevet dyrt så...
Avatar billede resman Nybegynder
22. september 2003 - 11:07 #3
Hvis du venter til november (det er hvad de har skrevet til mig) kommer KiSS med en ny Afspiller DP-558. Den kan det hele og har desuden netværksstik samt 80Gb harddisk så du også kan bruge den til at optage med.
Du kan se den her på linket
http://www.kiss-technology.com/templates/side.asp?level=2&pid=437
Avatar billede resman Nybegynder
22. september 2003 - 11:11 #4
Ved desværre ikke hvad den kommer til at koste.
Til gengæld kan du sløjfe videoen og optage i dvd kvalitet, samt se DivX film og afspille dine MP3 filer.
Avatar billede kr-data Nybegynder
22. september 2003 - 13:21 #5
Der er ikke video i den jeg har kigget på og den kan spille divX og afspille mp3,  og jeg tror ærligt talt ikke at jeg vil købe en med hd i!
Avatar billede kr-data Nybegynder
22. september 2003 - 13:22 #6
Men til gengæld, jeg kan godt vente til november, jeg formoder at prisen vil falde, når der kommer en ny model!
Avatar billede kr-data Nybegynder
24. september 2003 - 20:09 #7
http://www.tomshardware.com/consumer/20030124/kiss_dp450-01.html

Tja det bliver nok ikke den kiss alligevel!
Avatar billede benjiee Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:23 #8
Hvorfor ikke?
Avatar billede kr-data Nybegynder
07. oktober 2003 - 07:58 #9
Hmmm, jeg kan se at den tilsyneladende har en del "børne"-fejl. Men det bliver vel rettet. Ja hvorfor ikke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:17 #10
kr-data => nu er DP-450 ved at være "gammel" og de "børne"-fejl du snakker om er nok rettet (der der kommet 6 firmware opdatering til begge afspillere *DP450/DP500* siden jeg købte min DP500 i marts og den bliver bedre og bedre)

hvilke fejl mener du helt præcist?
Avatar billede kr-data Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:44 #11
Det er blandt andet DivX 3.1, som jeg har læst at den ikke kan ta'
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:48 #12
Kiss DP-500 og DP-450 er certificeret af DivXNetworks fra firmware 2.7.0 og har kunne afspille DivX 3.11 siden firmaware 2.6.6

http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users

så den ædder alle DivX formater nu
Avatar billede kr-data Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:24 #13
Ok, jamen så er der jo nærmest ingen grund til at finde en anden DVD-afspiller, eller er der?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2003 - 06:40 #14
jeg er tilfreds med min Kiss DP-500
Avatar billede kr-data Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:03 #15
ok, rkhdk vil du ikke også smide et svar.

Det endte med DP-1000 (når den står til kun 1800 så kan man da ikke sige nej :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:09 #16
hvor har du set den til 1800?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:23 #17
http://www.befro.dk/shop/default.asp?referrer=kelkoo&productid=2041
Den kan faktisk fås til små 1700 kr.
Norbert.
Avatar billede kr-data Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:47 #18