Avatar billede silke4ever Nybegynder
20. september 2003 - 21:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Brænding af CD

Hej

Jeg har brændt en cd, hvor der kunne være 700 MB på. Jeg brænder først 500 MB ned på cd'en

Det virker fint. Så kommer jeg i tanke om jeg har glemt nogle små filer og brænder dem ned også.

Derefter formaterer jeg harddisken, da jeg så prøver at gå ind på cden, kan jeg kun se de små filer jeg har brændt og ikke de andre?  Hvad kan det skyldes? Kan jeg rede de 500 MB på nogen måde?

Når jeg tager egenskaber på CD under "Denne computer" viser den at der kun er 168 mb ledig og der er i alt 200 Mb på cd'en
Avatar billede fromsej Praktikant
20. september 2003 - 21:19 #1
Du kan være heldig med et brænderprogram at importere den Session hvor dine data ligger på, men du skal nok bruge samme brænderprogram, som du brændte skiven  med.
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 21:22 #2
Det er fordi du ikke har fortsat brændingen med multicession, du kan ikke åbne de første filer, da den sidste fil har lukket cdèn med den sidste fil.
Avatar billede snookz Nybegynder
20. september 2003 - 21:44 #3
dette er bare et skud.. kunne det være "skjulte filer"".. er måske lidt dumt sagt.. men alligeel, kan altid tjekkes :D
Avatar billede henninga Novice
20. september 2003 - 23:37 #4
Som fromsei siger er det fordi du ikke har hentet dine filer ind fra cd til multisession i anden brænding.
Du kan starte med at kopiere de filer ind på computeren som er fremme på cden.
Derefter skal du åbne brænderprogrammet og vælge multisession og så importere filer fra den første session du har på cden og brænde den igen. så bliver det den aktive session på cden og du kan kopiere disse filer til computeren.
Og det skal gøres med det samme brænderprogram.
Til sidst kan du brænde en helt ny cd og smide den anden væk (når du er sikker på du har det hele ;o)
HENNINGa
Avatar billede silke4ever Nybegynder
21. september 2003 - 00:08 #5
Hvordan importer jeg lige et andet spor fra en cd? Jeg kan vist godt se at der er 3 spor på min cd, men jeg kan ikke finde ud af at få de andre spor frem.....

Jeg bruger Nero 5.5.3.0
Avatar billede silke4ever Nybegynder
21. september 2003 - 11:08 #6
Nogle der ved det?

Hvordan importer jeg lige et andet spor fra en cd? Jeg kan vist godt se at der er 3 spor på min cd, men jeg kan ikke finde ud af at få de andre spor frem.....

Jeg bruger Nero 5.5.3.0
Avatar billede fromsej Praktikant
21. september 2003 - 12:04 #7
Du skal finde et punkt i menuerne der hedder noget ala Import Session.
Avatar billede henninga Novice
22. september 2003 - 21:09 #8
Ja - benyt Importer Session når du har valgt at brænde en ny cd ovenpå den gamle.
HenningA
Avatar billede silke4ever Nybegynder
22. september 2003 - 22:20 #9
Nogen der kender til Nero og derved, hvordan jeg helt præcis gør det?
Avatar billede henninga Novice
22. september 2003 - 22:48 #10
Jeg har Nero 5.5.10.42 og det er det jeg går ud fra.

Start Nero
Vælg menuen  Optager
Vælg Gem spor
Vælg den session du vil gemme og vælg hvor du vil gemme den
Gem den som et image  nrg - fil

Bagefter putter du en ny cd i brænderen og vælger Filer > Brænd Image

HenningA
Avatar billede silke4ever Nybegynder
23. september 2003 - 22:11 #11
Når jeg gør det siger den:

Beklager, Nero kan ikke opbevare linkede multisessionspor i et billede!
Grunden er at det resulterede ISO-billede ikke ville indholde referencerfiler!

Hvad vil det så sige?
Avatar billede henninga Novice
23. september 2003 - 22:39 #12
Det er fordi du prøver at tage den sidste session.
Prøv den første session - det virker for mig.
Den sidste session er jo den du kan se i stifinder så den virker jo godt nok.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
23. september 2003 - 22:41 #13
Den laver en fil med navnet et-eller-andet.nrg - som er en nero image-fil du så kan brænde på en ny cd.
Avatar billede silke4ever Nybegynder
23. september 2003 - 22:44 #14
Nej, det er faktisk ikke den sidste, jeg prøver at lave, det er den anden.

Der er tre spor på min cd

1> Virker det med
2> Sker fejlen
3> Virker det, men det er også den jeg kan se.....
Avatar billede henninga Novice
23. september 2003 - 23:01 #15
Hvad sker der hvis du vælger både 1 og 2 samtidig?

Jeg havde engang en sessionsskifter som virkede i windows stifinder - prøver lige at lede lidt.
Avatar billede silke4ever Nybegynder
23. september 2003 - 23:05 #16
Så laver den den første session okay, men så kommer der fejl ved 2. session igen.

Fejlen er den samme, som før:

Beklager, Nero kan ikke opbevare linkede multisessionspor i et billede!
Grunden er at det resulterede ISO-billede ikke ville indholde referencerfiler!
Avatar billede henninga Novice
23. september 2003 - 23:24 #17
Ja, jeg får samme fejl her.
Læste i hjælp, at man ved win 98/95 og NT4 kan man i stifinder vælge hvilken session man vil have frem på skærmen.
Prøv at kigge i hjælp under "Nero Multi Mounter".
MEN - det er jo kun hvis du har et af de styresystemer.

Du kan også gøre dette:
Start en ny kompilering  Fil > Ny
Vælg at det skal  Fortsæt en Multisession og sæt hak i den nederste "Spørg altid før kompilering opdateres"
Så kommer den frem med de spor der ligger på cd og du vælger det spor du vil have til at ligge på cd og brænder det.

Når det er brændt kopierer du CD'en over på harddisk og derefter gør du det samme ved de andre spor.
HenningA
Avatar billede silke4ever Nybegynder
16. november 2003 - 15:59 #18
Fik det aldrig til at virke, men Henning du gjorde et fortrinligt arbejde for det. Tak for det
Avatar billede henninga Novice
16. november 2003 - 22:49 #19
Ja, det var jo ærgeligt at det ikke kom til at virke for dig.
Takker for point ;o)